buljong Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 jeg har en E91 BMW 320d 2007-mod som er importert fra Tyskland i 2009. I sommer fikk jeg imidlertid et litt spesielt problem. Det begynte å komme et hvitt pulver/støv fra A/C'en og inn i bilen... vasket hele bilen innvendig, men etter en måned var hele bilen dekket av et hvitt støv innvendig igjen. Nå har det blitt såpass ille at jeg kjørte ned til verkstedet for å sjekke det ut. de sier at de må demontere hele dashen for å finne ut av det (6-7000 kr) men at det mest sannsynlig er korrosjon fra varmeelementene som løsner, og havner til slutt i coupe'en. er det noen som har hatt/hørt om tilsvarende? estimert kostnad for å fikse dette hos verkstedet var 25.000... jeg har forresten sjekket coupe-filteret og det var helt rent og fint; dvs. kilden sitter mellom luftfilteret og ventilene inn i coupe'en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 får bare håpe for din del at det ikke er noe værre som er pakket inni der :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buljong Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Hehe. Den står stort sett på Grønland i oslo, og så jeg hadde ikke blitt overrasket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buljong Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Har googlet litt på problemet, og fant en tråd fra UK hvor mange har samme issue. Slik jeg forstår det, så skyldes det oksidering på aluminumsrørene i noe som heter evaporator... http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=123673 Det var visst også en kjent feil på biler som er produsert mellom 2006 og 2007: I have seen the SIB report but states the years of manufacture are vehicles produced from May 31, 2006 to September 9, 2007. Garantien er jo utgått i mitt tilfellet, men jeg har bruktbilsgaranti gjennom norsk bilgaranti. Usikker på om A/C dekkes av denne, though... Er det noe vits å prøve seg hos BMW Norge iom at dette er en kjent feilkonstruksjon for dem? tips tas imot med stor takk, da jeg ikke har råd til et utlegg på 25K for å fikse det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 er nok ikke noe vits i å gå til bmw norge, da de ikke har importert bilen selv... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Dette er nettopp det som er kjedelig ved importbil, forhandlere og/eller importøren gir blanke i problemer så lenge bilen ikke er ny i Norge. Så her må du nok bite i det sure eplet og ta kostnaden på egen kappe. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buljong Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Nå skal det sies at bilen ble kjøpt uregistrert av forhandler/importør i Norge, samt at eier i Tyskland var nettopp BMW-fabrikken (gikk som demobil). Så vi får se hvem som får regningenen til slutt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg