Gå til innhold

Tennkassett Vectra B 2.2

Ranger emnet


isos6

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vet noen om det er typisk problem med disse motorene?

 

http://finncdn.no/mmo/2011/8/25/6/303/034/56_-1599674572_xl.jpg

 

Jeg har nemlig problemer med tennkassett i følge Opel. Jeg fant en delebil, var på visning og startet bilen, mobilen har samme problem ser ut som, den kjører 3 eller færre sylindre! Er dette mulig?! :(

 

Min bil viser feil med motor i spedometeret, men ikke i delebilen. Jeg tør rett og slett ikke å kjøpe den, fordi den har kanskje samme problem. Selger sier at bilen har feil med registreringskjeden.

 

 

Fant en delebil i Tyskland, den ble solgtlitt før jeg ringte selger.

Opel Vectra 1.7 TD

Årsmodel: 1995

KM: 419 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen har feil på registerkjedet, dvs at det har strekt seg så hjelper det ikke med ny tennkasett. Jeg ville ikke kjøpt den bilen da det kommer til å bli en dyr reparasjon.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg vil kjøpe som delebil har problemer med registerkjede i følge selger, spiller ingen rolle for meg, fordi jeg trenger kun tennkassett og servopumpe, så kaster jeg delebilen. Men når jeg starter delebilen, oppfører motoren seg som min motor som Opel sier det er feil med tennkassett. Er jeg så uheldig at begge har samme feilen?

 

Jeg ringte Opel i dag og fikk bekreftet igjen at det var tennkassett som var ødelagt på min. Men lurer på om det er samme problem eller kjede som er ødelagt på delebilen. Hvorfor oppfører motoren seg hvis kjeden har utvidet seg?

Opel Vectra 1.7 TD

Årsmodel: 1995

KM: 419 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge feilene gir samme symptomer. Når registerkjedet strekker seg så blir timinga på motoren feil. Dvs at åpningstidene på ventilene blir forandret og da vil det ikke bli kompresjon, kommer til å ende med havari etterhvert.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår