Gå til innhold

Skifte bremser bak på Audi A4. Hjullager?

Ranger emnet


hoyland

Anbefalte innlegg

"Karln" har laget en strålende guide for nettopp dette. Ikke din modell men fortsatt strålende ;)

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/280994-bytte-bremser-audi-a4-96-t-o-m-99-fwd-replace-brakes-audi-a4-96-t-o-m-99-fwd.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette va jo litt rart, jeg skiftet alle bremsene mine + calipperene bak på min a4 b6 01mod i høst.Da måtte jeg ikke av med noe hjullager greier...Men hadde et stort h...... med calipperholderene bak å forsåvidt caliper venstre bak.Fikk ikke plass til de nye bremseskiva uten å ta av holderen til caliperen.Det er 2 torx skruer som holder caliper holderen som sitter helt fantasisk grusomt godt.I ren frustrasjon når jeg ikke fikk det til med varme eller noen ting å holdt på med det i x-antall timer, så endte det med gummi-klubba et par ganger så sklei skiva rett på plass (nei,det kom ingen skader eller at de ble skjeve) å det va bare å montere på nye glidebolter på holderen,så caliperen. å så lufte bremsene.Men du skal vell ikke skifte caliper nei ? Foran var en lek,i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lurt og skifte hjullager når du først driver på der bak men er overhode ikke nødvendi, ta ei slegge og slå på bremseskiven, der er som regel rustet fast til navet, og så slår du den til den er ute av brakkerten til kalliperen =) husk at på disse er det skru stempel på kaliperen så er ikke bare og presse inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår