Vetluss Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hei, har en 940 SE 91" Det jeg lurer på er hvorfor ikke bilen lader når den står og sviver på tomgang? leg har renset jording til dynamoen. det hjalp ikke. når jeg måler på batteriet ( når bilen er på tomgang) så er det ca 11,50 volt. og vis jeg skruer på musikk synker volten med gjevne mellomrom... Er det dynamoen eller batteriet som er ødelagt? Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Stor sansynlighet for at dynamoen er defekt Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Eller bare regulatoren ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hvordan kan jeg sjekke om regulatoren er gåen? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Lader den med litt turtall? (sia du nevner at den ikkje lader på tomgang) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 ja det er jeg ganske sikker på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Er mye som kan være problemet her, det letteste må vel være å utelukke batteriet, om du har ett fungerende du kan låne fra en annen bil, høres for meg ut som du har kortslutning i ei celle. Hvordan er den å starte? Mål ladinga ved tomgang. 1200, 2500 og 4000 rpm, spenning altså. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 i følge meg er den tungstartet! har lurt på hva som gjør det.. skal måle lading senere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Altså, har nå sjekket spenning/volt på dynamoen. på 1200 13,91 v. 2500 13,93 v og 4000 13,95 v. dette er vel for lite? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Det er ikke for lite, dette tyder for meg ut som at dynamoen leverer det den skal av spenning når den får litt turtall. De lader sjeldent spesielt godt på tomgang, men du burde hatt nærmere 13V iallefall. Enten har du noe som trekker godt med strøm, eller ett batteri som ikke er helt med. Det letteste er om du kan prøvelåne ett annet batteri. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 har et annet batteri. skal jeg prøve det samme deR? Hjelper vel ikke og overhale dynamoen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Hvis en oppleves som tungstartet er jeg rimelig sikker på at batteriet ditt har skylda, enten vil det ikke la seg topplade, eller en celle har kortslutning, hva slags spenning har du for moro skyld med batteri som har stått urørt noen timer, tipper rundt 11,5V Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Hvor mange timer? :) så skal jeg se når de timene har gått Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 vetle du har vell ikke heve inni et sinsykt anlegg? :P er et helvete og få nokk strøm te de viste , gjør som med gå i inkjøp av 2-3 bilstereo batterier:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetluss Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 hehe, har 2x12. hjelper vel ikke med en kondensator eller hva det heter? isteden for og fylle opp med masse batteri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg