Gå til innhold

audi a4 1,8t tenningsproblemer

Ranger emnet


intense

Anbefalte innlegg

hei . har kjøpt meg en audi a4 97 mod 1,8t stv som bare tenner på 3 selyndre, problemet ligger med nr2, har byttet tennplugg og coil men problemet forsvinner ikke, kan problemet ligge med hjernen og har andre vert borti dette før? eventuelt hvordan løse dette problemet.

håper noen kan hjelpe meg her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gnist på pluggen da? Kan være defekt tenningsmodul eller sluttsteg som det også kalles. http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1777054&CarReference_ID=2280&CategoryType_ID=1 slik en, ganske dyr.

Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke godt å si fikk ikke sett så mye på dette i dag desverre.men fikk byttet termostat så den oppførte seg no litt bedre men ja kjører forsatt på 3 og ikke 4, skal ta det igjen i morgen å se hvordan pluggen ser ut etter jeg har hatt start på den se om den er noe anntydnig til tenning eller om e våt på noe som helst måte :) har fått fatt på tenningsmodul til en grei pris men kommer ikke før torsdag.

 

hvis tenningsmodulen er gåen er det normalt at den kan kutte på 1 selynder eller ville det vert mest normalt at ingen av de 4 ville tent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har akkurat gjort denne jobben på en 98 Audi A6 1.8T AEB. Den hadde akkurat samme symtomene og eieren hadde skiftet coil og plugger uten at det ble noe bedre, før han kontaktet meg. Hans motor gikk ikke på syl nr 3. Han var fri for gnist på på denne sylinderen, og vi byttet om på coilene og problemet flyttet seg ikke fra syl nr 3. Vi tok av tenningsmodulen og målte denne og da viste det seg og være den. Han bestilte ny hos møller, kostet rundt 2300,- Da han fikk den i posten og koblet den på startet motoren og gikk som før.

 

Jeg føler meg stort sett helt sikker på at det er tenningsmodulen, den er plastert i tilknyttning til luftfilterboks. Helt flat liten sak med 2 skruer og 2 kontakter på, se bilde:

 

Vare_09983_1.jpg

2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell

2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O.

1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for hjelp, den var relativt lett og finne når jeg først viste hvordan den så ut, min kommer forhåpentligvis i morgen gleder meg virkelig til å prøve dette å se om det er feilen.jeg blir mer og mer sikker på at det er denne som er problemet og litt greit å få høre dette av en audi mann:) bare å vente å se i morgen :) kommer med en update her om det funker :) ellers takker jeg for all hjelp av dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår