ollebolle Skrevet Januar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Girkassen låste seg i 5.gir under kjøring i dag. Ikke mulig å få den ut av gir. Golf 2001 mod 1,6L 105HK Noen ide hva som er galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Sitter girspaken også fast? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ollebolle Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 vel vi får den ikke ut av gir, men har ikke koblet girspaken fra girkassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Det han mente var nok om problemet var inni girkassa eller om det rett og slett var overføringa mellom spak og kasse som hadde hoppa av. Jeg ville begynt med en sjekk av giroverføringer, regner med det er Wire overføring på denne, kan en Wire ha hoppet av, eller være feiljustert, kan noe ha blitt skeivt. Om mulig ville ejg koblet fra giroverføringa manuelt på kassa og forsøkt å gire den rett på kassa. Hjelper ikke det så må man nok inn i kassa. Jeg går utifra at det er manuell girkasse og spaken sitter fast i 5. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ollebolle Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Din antakelse er rett. Manuell kasse. Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Da ville jeg gjort som Einar over skriver, skjekk overføringa og kobl den fra og gir rett på kassa. Er det umulig og gire så sitter nok problemet inni kassa, da vil jeg tippe at det er synkroniseringsringene som lager problemer for deg. Var det noen ulyder i kassa i tiden før problemet dukket opp? Har den vært litt vanskelig og gire tidligere? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ollebolle Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Problem løst. En løs "sleide" så når den vart skrudd på vart alt ok. Takker for svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg