noidea Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 Hei! Vi skal lage russebil, og har tidligere sett flere biler som har 230v uttak inni bilen. Bare lurte på hvordan dette gjøres ? Setter pris på alle svar !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 Du trenger en 12 til 230v inverter. Eventuelt aggregat :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boored Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 En omformer, har på biltema og andre rekvisitasjapper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Januar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 Husk å kjøp kraftig nok omformer slik at dere kan drive mer en en liten 60w pære Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleIdole93 Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Hei, sitter med mye av det samme problemet. Vi har 3 store gelebatterier som driver anlegget bak, dette er relativt kraftige saker. men, ettersom jeg har skjønt er dette på 12V. Vi skal ha lys bak ved anlegget, og jeg har hørt at det skal finnes 12v-lys som funker som partylys ? Ellers, hva er så den beste løsningen ? Vi tenker å lande med en totalkostnad med lysene på rundt 7 000. Er det ikke sånn at batterier blir tomme med en gang når man må generere fra 12 til 230, at man får utrolig lite støm i den spenningen slik at det blir tomt med en gang ? Takker for tilbakemeldinger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bellduck Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Hei, sitter med mye av det samme problemet. Vi har 3 store gelebatterier som driver anlegget bak, dette er relativt kraftige saker. men, ettersom jeg har skjønt er dette på 12V. Vi skal ha lys bak ved anlegget, og jeg har hørt at det skal finnes 12v-lys som funker som partylys ? Ellers, hva er så den beste løsningen ? Vi tenker å lande med en totalkostnad med lysene på rundt 7 000. Er det ikke sånn at batterier blir tomme med en gang når man må generere fra 12 til 230, at man får utrolig lite støm i den spenningen slik at det blir tomt med en gang ? Takker for tilbakemeldinger! Kan bruke 12V halogenpærer, LED, til og med xenon om du vil.. Hva slags lys er det du skal ha? Lyskastere? Strober? Siter "Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected." Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Hvorfor kan dere ikke bruke Led lys med lyd sensor eller lignende på da? f.eks. Så bestilte jeg 10.stk LED remser, de lyser ganske godt og betalte 75kr inkl frakt på EBay.com :) 2 av disse lyste opp hele taket i Omega'en min, å kompiser som kjørte bak mente jeg måtte skru de av siden det kunne oppfattes som jeg skulle bremse :P Å det var av 2 stk. Har nå 15-17 igjen som jeg lurte å montere i varebilen, kjøpte og en lyd sensor som gjør at de blinker i takt med musikken. Eller lager rytmer som jeg velger selv. LED lys trekker nesten ikke strøm heller, selvsagt så blir det litt me så mange.. Men skal gå fint når dere har så mange batterier :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boored Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Vanlig spotlight for bolighus er 12volt... her må du bruke en trafo som omformer inne i huset!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleIdole93 Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Altså det vi er ute etter er et lys som kan fungere som partylys til russetiden ikkesant, bak ved anlegget. Helst så likt som mulig som det vanlige man kjører til 230 volt. Noen av dere som kunne linke meg noen gode linker til hvor jeg kan få tak i det, samt kanskje beskrivelse av effekten ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleIdole93 Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Og ja, den tanken med sånn lydsensor er i den retningen vio har tenkt. Men altså om det var noe som faktisk funka som gikk på 12 volt ? vi vurderer også å sette inn et eksternt lysbatteri og lage et egen system på det, i og med at det er lyd tekniker som har satt opp anlegget for oss ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Let litt på http://www.dealextreme.com Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 LED lysene går jo på 12v :s så skjønner ikke helt hva du skal fram til her... For å få de til å blinke med musikk så trenger dere jo bare lyd sensor.. Eller kan og lage til panel så dere bestemmer selv, hvilke som skal lyse å blinke. LED kommer i alle farger du kan tenke deg :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleIdole93 Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Har hatt noen dårlige erfaringer med dealextreme, med tanke på at en aldri får varene osv.. Noen som vet om andre steder, og kanskje noe som er litt kraftig ?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleIdole93 Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Altså led lys som er 12v, som er mest mulig kraftige, tanken er at det i størst mulig grad skal kompansere for 230v lys :) at det skal være mest mulig effekt med 12v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 f.eks. Så bestilte jeg 10.stk LED remser, de lyser ganske godt og betalte 75kr inkl frakt på EBay.com 2 av disse lyste opp hele taket i Omega'en min, å kompiser som kjørte bak mente jeg måtte skru de av siden det kunne oppfattes som jeg skulle bremse :P Å det var av 2 stk. Har nå 15-17 igjen som jeg lurte å montere i varebilen, kjøpte og en lyd sensor som gjør at de blinker i takt med musikken. Eller lager rytmer som jeg velger selv. LED lys trekker nesten ikke strøm heller, selvsagt så blir det litt me så mange.. Men skal gå fint når dere har så mange batterier Da får du lese igjennom her engang til :P De er ganske kraftige... Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg