yosi4 Skrevet Januar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 (endret) Hei! Nå har tiden kommet for og bytte Hjullager på min kjære bil,Jeg har ringt rundt til diverse verksteder og alle krever 5000-6000,- for jobben noe jeg syntes er ekstremt dyrt!:omfg Har nå søkt på google og her inne og finner ingen guide på hvordan dette gjøres på bakhjulstrekkere? Tips og triks Hva trenger jeg?:D Beklager om den ligger på feil sted :) Endret Januar 3, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 Kommer an på om det er hel eller delt bakaksel Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2012 (endret) er en opel omega om det har noe og si,ser att carparts selger lager til 300,- er dette noe og satse på? Endret Januar 3, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 B-u-m-p Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 Delt bakaksel. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 Trenger man spesialverktøy for å bytte bak på Omega? Var en kompis av tanta til en fjern slektning av bestefaren til katta til naboens datter sin kjære fillonkel (med trebein og piggsveis) som sa noe om det en gang Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2012 Det er en real drittjobb og en patent jeg har forbannet selv, prøvde og skifte selv men måtte gi opp og levere den på opel. Det er slik at den delen som akslingen er skrudd fast på er presset sammen med navet igjennom lageret og dette sitter som f... må ha en skikkelig avdrager som passer for og få delt dette og hydraulisk presse for og få ut lageret. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flinch Skrevet Januar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2012 (endret) Eneste du trenger spesialverktøy på er på å få lageret/lagrene ut/inn.. Dette gjorde jeg selv med gjengestang på 15mm med muttere og en hullborrsgreie som passa oppa lageret perfekt.. Det er kav å få av huben , men bruker man boltene og noe stål på baksiden og smører seg med tolmod , så går det av tilslutt.. Bruk rustløser/penetrerende væske for å løse opp akslingsboltene og alt anna som kan stå fast. Brukte nok en 8-10 timer på å få alt på plass.. Ødela to akslingbolter , men de koster bare 8 kr pr stk.. :) Lykke til. :) Her er bildene jeg brukte å gå etter..som en røff veiviser .. Endret Januar 18, 2012 av Artig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg