Gå til innhold

Knittre/tikkelyd ved 2000 rpm og oppover - 05 Focus 1,6 Tdci


dobben

Anbefalte innlegg

Har nå etter 3 audier innsett at det ikke må være svindyrt å ha en bra bil, så jeg har gått til anskaffelse av en 2005 Ford Focus 1,6 Tdci, og det har frem til nå vært en feilfri fornøyelse, MEN!

 

Kjørte 94 mil igår, og ca midt i kjøreturen begynte jeg å legge merke til at bilen lager en kjempestygg ulyd. Dette gjelder kun på rpm over 2000, og det kommer både under pådrag, og uten. Lyden kommer forsåvidt når jeg bare ruser bilen også.

 

Anyhow; Turboen lader like sterkt og fint som den har gjort helt siden jeg fikk bilen, så jeg håper og tror at det ikke er den som har tatt kveld.

 

Er det noen som har opplevd noe liknende, eller vet hva det kan være som er galt?

 

På forhånd takk!

Hilsen nylig Ford-frelst

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten svindyrt å ha bra bil. Melhus bil mener det er en ventil i motoren som henger fast, og dem skal ha 16000,- for å reparere det. Noen som har en annen idé?

Jeg åpnet panseret i går, og la merke til at reimstrammeren til ac, dynamo++ ligger å vibrerer når motoren er igang.

Kan det være så lett??

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hvis de skulle ha 16 tusen for jobben så er det vel en ventil i topplokket det er snakk om. Om du leverer bilen på verksted så må de se på den før de avgjør at topplokket må rives.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår