Tech Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Hei! Jeg har problemer med at motoren jager mellom ca. 1000 - 2000 o\min på tomgang når motoren er kald. Når motoren er varm går den fint. Kan dette være pga. tomgangsmotor, termostat eller lamdasonde? Noen med forslag? Er en E 36 320I Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Hehe.. Ruser den seg? Kanskje du skal sende den på rusavenning? Men det var O.T. Det er sikkert andre som vet hva det faktiske problemet kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 hehe, samme tanken slo meg.. Rusavhengig motor :) Ville ikke satset videre på den, da rus koster endel :D Veldig offtopic og tullete, men måtte bare, selv om det egentlig ikke var moro 2 ganger Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Sjekk en eller annen vakum-slange oppi der. (husker ikke hvilken eller hva den heter :P) Kan være en knekk eller bøy på den. Var borti det problemet på en 318IS, spesielt etter montering av åpent filter. Behøver ikke være det, men kan jo sjekke det.. :) Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BigBadWolf Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Stikk innom et BMW-verksted, eller en BMW spesialist å få lest av feilkodene. Det er godt mulig at hjernen vet hva som er feil. Sjekk også lamda-sondene (bilen kan ha gått over i et nødprogram). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02Tom Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Det kan være luftmengdesensoren som sitter etter luftfilteret som kan jukse litt. Har hatt det samme problemet på min 316 når den er kald. Siter 02Tom WWW.LARVIKGATEBIL.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech Skrevet Mars 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Takk for forslag. Får se på det i morra når jeg har tid. Hehe, var kanskje dårlig ordvalg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Hadde samme jeg og, trodde det var noe slags auto choke. Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech Skrevet Mars 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by Ostby Hadde samme jeg og, trodde det var noe slags auto choke. Men hvordan rettet du dette da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalix Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Kaldstart dyse? Siter x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet) -1974 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Tech Men hvordan rettet du dette da? Har ikke gjort noe, det er jo bare sånn når det er skikkelig kaldt. Så det skal sikkert være sånn. Men det virker jo som om det er choke. Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02Tom Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Byttet til nye plugger her om dagen og etter dette så ruser ikke motoren min seg når jeg starter den og den er kald. Synes selv dette var rart, men hvis det funker så er jo det et billig forslag til å utbedre denne feilen. Skal sies at jeg har hatt bilen i 2 år uten å bytte plugger og jeg vet ikke om den gamle eieren hadde byttet pluggene! Bilen er en 316 fra 91 Siter 02Tom WWW.LARVIKGATEBIL.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by 02Tom Byttet til nye plugger her om dagen og etter dette så ruser ikke motoren min seg når jeg starter den og den er kald. Synes selv dette var rart, men hvis det funker så er jo det et billig forslag til å utbedre denne feilen. Skal sies at jeg har hatt bilen i 2 år uten å bytte plugger og jeg vet ikke om den gamle eieren hadde byttet pluggene! Bilen er en 316 fra 91 Detter er godt mulig. Har hatt bilen i 2 år og ikke byttet plugger jeg også! Bestilte faktisk nye plugger fra GS bildeler i dag uansett, så da er det bare og håpe! Fant forresten hull i belgen mellom luftregulator og motor også. Har bestilt ny. Skal det være noen spesilell avstand mellom tenneren og metallet på pluggen? Har en 320I 1991 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg