Gå til innhold

Feil på EGR Ventil VW Golf

Ranger emnet


KjellHag

Anbefalte innlegg

Vis jeg vært deg så skulle jeg ev kodet hele driten bort el ev blende det mekanisk nede på manifolden. Alle mine tidligere Dieselmotorer har jeg blenda det mekanisk og latt funksjon være orginal uten og kode. Di bila har som regel gått bedre plus di lagar ikke så mye nøkking og legger igjen innsug full av møkk.

 

Men 2010 mod er jeg litt usikker på , denne lille 1.6 motor har jeg hørt mye rart om . Nytt styrsystem kontra den goe game 1.9 litern å .

 

Håper du får det till , helt utrolig at ikke møller dekker dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke kode bort EGR på disse motorene da EGR og eksoskjøler er i en del.

Hele sulamitten sitter bakpå motoren, så du må under bilen for å bytte den. Er noe skikkelig drit, da b.l.a partikkelfiltret må vekk....

 

Har bytta endel sånne. :)

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Bilen er bruktimportert. Har vært hos forhandler og de sier at garantien er bare 2 år(utløpt september 2011). Bilen var bare gått ca 29000 km da feilen dukket opp. Jeg har hatt bilen innom merkeverksted for feilsøk flere ganger i løpet av våren og sommeren p.g.a tungstarthet. Er det noen som vet om det er symptomer som er relevant.

Endret av KjellHag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke kode bort EGR på disse motorene da EGR og eksoskjøler er i en del.

Hele sulamitten sitter bakpå motoren, så du må under bilen for å bytte den. Er noe skikkelig drit, da b.l.a partikkelfiltret må vekk....

 

Har bytta endel sånne. :)

 

Hei TL3518, siden du har byttet eksoskjøler før, lurer jeg på hvor mye tid tar det ca.? 1-2 time eller mer enn det? Jeg spør fordi jeg har fått forskjellige svar fra Møller BIl og de andre verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei,

Min kone har en identiske bil med nesten samme importhistorie. Bilen var to år gammel i oktober 2011. Bruktbilimportøren vil ikke betale regningen på 13500 kr for skifte av eksoskjøleren hos merkeverksted som bilen er blitt henvist til. Har snakket med NAF-jurist. Han sier forbrukerkjøpsloven gjelder i 5 år for feil på deler som er ment å være varig. Det må skrives reklamasjon til bruktbilforhandleren.

En annen sak er at bilen har stått 5 uker på verksted sammen med 65 andre bare i Norge uten at de har klart å skaffe eksoskjøleren fra Tyskland. Dette er tydeligvis en vanlig feil med denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei,

Eksoskjløeren ble skiftet av Sulland bil for Bruktbilspesialisten (importørens) regning. Det ble først hevdet at min kone måtte btale fordi "nybilgarantien" var bare to år. Da vi hernviste til forbrukerkjøpsloven gordtok de fort 5 år som gjelder for deler som er ment å vare så lenge. I slike tilfeller er det viktig at bilen er kjøpt hos en profesjonell forhandler, ikke kjøpt privat eller importert selv.

En annen sak er at dette kan jo skje igjen etter 2-3 år. Siden fabrikken ikke kunne skaffe nok av denne delen tyder det jo på at feilen er en konstruksjonsfeil. Volfswagen bør komme på banen med en varig løsning.

Denne bilen er av typen blue motion, men den bruker mer diesel enn vår gamle Sharan med 90hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår