Gå til innhold

ISO adapter feil - Får ikke slått på anlegg

Ranger emnet


Brian93

Anbefalte innlegg

Subben bak virker ikke fordi:

 

Alternativ A: Du har ikke plugget inn adapteret du viste et lignende bilde av tidlig i tråden

 

Alternativ B: Du har plugget inn adapteret, men har glemt å koble sammen den løse kabelen fra adapteret (ukjent farge, blå/turkis på det bildet over) med SystemRemote-kabelen fra Pioneer'en. Om dette ikke gjøres, får ikke Audi-forsterkeren beskjed om å slå seg på.

 

Det finnes ikke ett felles Plug'n'Play-adapter for alt dette, det er ett for CanBus og ett for Audi-forsterkeren. Hadde du dog kjøpt her i huset, hadde jeg selv koblet alt sammen til Plug'n'Play før du fikk det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subben bak virker ikke fordi:

 

Alternativ A: Du har ikke plugget inn adapteret du viste et lignende bilde av tidlig i tråden

 

Alternativ B: Du har plugget inn adapteret, men har glemt å koble sammen den løse kabelen fra adapteret (ukjent farge, blå/turkis på det bildet over) med SystemRemote-kabelen fra Pioneer'en. Om dette ikke gjøres, får ikke Audi-forsterkeren beskjed om å slå seg på.

 

Det finnes ikke ett felles Plug'n'Play-adapter for alt dette, det er ett for CanBus og ett for Audi-forsterkeren. Hadde du dog kjøpt her i huset, hadde jeg selv koblet alt sammen til Plug'n'Play før du fikk det. ;)

 

Når det gjelder alternativet b kan det være en svart ledning med en kabelsko på ? Prøvde å koble den rød ledningen på iso adapteren får å få slått av og på til en strøm ledning som gikk på tenninga, men det gikk ikke. Må jeg nødt til å koble den til sikringsboksen for å få slått den av og på via tenninga? :)

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder alternativet b kan det være en svart ledning med en kabelsko på ?

 

Nei, den svarte er bare for jording, så innmaten i den svarte boksen får et jordplan å forholde seg til. Den du skal se etter er en annen løs ledning, sannsynligvis blå, som på bildet her:

 

41sQcqmLS4L._SL500_AA300_.jpg

 

og skal altså kobles til den blå/hvite-remotekabelen fra Pioneer'en (den har en skjøtekontakt hvor du kan koble den til). Du har vel også en antenneforsterkerstrømforsyningsovergangsadapter tilkoblet på denne?

 

Prøvde å koble den rød ledningen på iso adapteren får å få slått av og på til en strøm ledning som gikk på tenninga, men det gikk ikke. Må jeg nødt til å koble den til sikringsboksen for å få slått den av og på via tenninga?

Nå snakker du om noe annet igjen, som er en sak for seg. Ja, den skal til tenning, f.eks. i sikringsboksen om du ikke ønsker å bruke et CanBus-interface.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den svarte er bare for jording, så innmaten i den svarte boksen får et jordplan å forholde seg til. Den du skal se etter er en annen løs ledning, sannsynligvis blå, som på bildet her:

 

41sQcqmLS4L._SL500_AA300_.jpg

 

og skal altså kobles til den blå/hvite-remotekabelen fra Pioneer'en (den har en skjøtekontakt hvor du kan koble den til). Du har vel også en antenneforsterkerstrømforsyningsovergangsadapter tilkoblet på denne?

 

 

Nå snakker du om noe annet igjen, som er en sak for seg. Ja, den skal til tenning, f.eks. i sikringsboksen om du ikke ønsker å bruke et CanBus-interface.

 

 

Når det gjelder den adapteren, så ser ikke min slik ut. Min har ingen rød eller noen andre farger, kunn en svart ledning...jordere den, men ingenting skjer...må jeg ha ny ?

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo den grei... den blå kabelen ser du går fra AntennaRemote'n i ISO-kontakten og over til den rød, og vil dermed slå på originalforsterkeren. MEN det forutsetter jo da at remote-kabelen fra Pioneer'en også går inn i ISO-klossen, så den må være koblet til på den ledningen som kommer inn i Pioneer'ens ISO-kloss! Om du ser i bruksanvisningen for spilleren din, så ser du sammenkoblingene der.

 

Og den svarte ledningen på bildet der tar du og jorder bare da.

 

Merk at på den blå der må du også tilkoble ledningen fra antenneforsterkerovergangen du trenger for å få normalt mottak av radiostasjoner:

 

2985_phonocar_8_533.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo den grei... den blå kabelen ser du går fra AntennaRemote'n i ISO-kontakten og over til den rød, og vil dermed slå på originalforsterkeren. MEN det forutsetter jo da at remote-kabelen fra Pioneer'en også går inn i ISO-klossen, så den må være koblet til på den ledningen som kommer inn i Pioneer'ens ISO-kloss! Om du ser i bruksanvisningen for spilleren din, så ser du sammenkoblingene der.

 

Og den svarte ledningen på bildet der tar du og jorder bare da.

 

Merk at på den blå der må du også tilkoble ledningen fra antenneforsterkerovergangen du trenger for å få normalt mottak av radiostasjoner:

 

2985_phonocar_8_533.jpg

 

men det er vell bare til forsterkeren? hva med av av/på via tenninga på spilleren?

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha av/på via tenninga, så må du ha canbus med tenningspluss, eller finne tenningspluss i sikringsboksen ;)

 

for da kan jeg bare dra den røde ledningen over til sikrings boksen ? og deretter koble den til en sikring som går via tenninga ?

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så kobla jeg den rød til sikringsboksen, men ingen forskjell! Den går kunn på konstantstrøm...ikke noe via tenninga

 

Hvis du kobler den røde ledningen til en kurs som har konstant pluss med tenningen på, så er jo ikke det noen forskjell fra å koble den til en ledning med konstant strøm uten tenning på, så lenge du har tenningen på når du skal ha igang spilleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår