Golf2td Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 jeg har samme bil(er):driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 jeg har hatt 2 slike biler. tror jammen meg jeg har gress og grus uttafor her! Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Flanellskjorte og jeans slår aldri feil ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Nytt problem :D Prøver å få strammet håndbrekket, fikk det til å fungere på venstre bakhjul, men høyre bakhjul.. Fant ut at høyre trommelbremse henger, så jeg prøvde å få av trommelen for å se hva som var problemet, men får jo så klart ikke av trommelen pga at bremsa henger. Prøver å få av trommelen slik at jeg kan skru på den justerings-skruen, og samtidig se hvordan bremseskoene ser ut :) Noen tips? ;) Er redd for å dra ut all innmaten om jeg drar for hardt :( Har prøvd å startet bilen for å sirkulere bremseveska men det hjalp ikke. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Om du kikker inn et bolthull så vil du se håndbrekkarmen som henger på bremseskoen. Press armen bakover (nede), samt press opp kilen for autojustering. Se bilde under. Du ser også håndbrekkwiren som går inn på armen på bakre bremsesko :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Er det bare å stikke et skrujern inn i bolthullet og gjøre det du nevner ovenfor? :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Ja, et skrujern inni og løfte kilen samt presse håndbrekkarmen bakover. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Takk for tipset, fikk av trommelen! :D Fant ut at den ene fjæra som holder bremseskoen på plass (den rett over den røde boksen på bildet ditt) hadde løsnet og lå løst inni der! Ikkje bra :P Så blir utfordringen å få satt inn bremseskoene igjen med alle fjærene på riktig plass.. hehe ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Du har jo et bilde å se etter ;) Husk bare at den kilen har to sider, en som skal peke ut og en som skal peke inn, ikke lik på begge sider ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Ja la merke til at den har en sånn liten utstikker på toppen, tok en titt på bremsa på venstre side, den "utstikkeren" skal visstnok peke inn mot bilen ;) Tror jeg. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 Ja, nytt problem.. Fikk satt sammen bremsene igjen og de fungerer, men nå virker ikke håndbrekket på det hjulet i det heletatt! I do not understand :( Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 (endret) Og du har montert alt riktig sammen? Ja, oppe på kilen er det en hake, denne skal peke innover. Endret Mai 20, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 Ja, alt er identisk speilet i forhold til den andre siden ;) Bremsene fungerer og.. Men ikke håndbrekket, nei.. Når man drar i brekket så flytter den armen seg bare 2 mm ca. Når jeg prøver å stramme kabelen i festet på håndbrekket så er den bare fryktelig løs og det gjør ingen forskjell :p Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 Mener du at armen for håndbrekk (på bakre bremsesko) kun beveger seg 2mm? Er armen helt bak slik som på bildet mitt? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2012 (endret) Jepp, den sølvfargede arma bak bremseskoa. Den er nesten helt bak slik som på bildet ja :) Har sjekket at den har fri bevegelse, det har den. Ser helt likt ut på andre siden bortsett fra at der fungerer den som det skal.. Endret Mai 20, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg