Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Da skal det ikke være noe problem, da det var kjøleveske ;)

 

Aha, ok :) er vel enklest det, så slipper man å prakkes med akslinger o.l?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men, Deltaone.. Hvordan kan du være så sikker på at det er feil timing?

Kan det være noe med tenninga, eller noe sånt?

Kanskje det er litt fuktig i sylinderne, som gjør at den ikke tenner?

 

For nemlig, før vi skiftet toppakning, når jeg startet den etter at den hadde stått en stund, så hørtes den ut som den ikke gikk på alle 4.

Men dette jevnet seg ut da jeg ga litt gass :)

Vet ikke hvorfor..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du f.eks. har startet og stoppet den x antall ganger for å flytte den rundt hjemme, så soter den til, det kan være en årsak til at den ikke har gått reint tidligere.

 

Bilen kan selvsagt ha reima riktig på, men det skulle jo i utg pkt'et være lett å sjekke (bortett ifra at du ikke får av dekselet). At du har satt den på slik som du har gjort så skal det også være veldig flaks at du får den riktig på..

 

Dersom du har hatt fordeleren ute, så kan du også ha satt den på feil. Noen biler kan man sette den 180 grader feil. Og da blir jo tenninga feil.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har startet og stoppet den mye før.

Har ikke tatt ut fordeleren.

Men må vel bare prøve å få tatt av det dekselet før jeg begynner å tenke på noe annet :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, skal begynne å demontere vannpumpe reima og alt som er i veien for dekselet i løpet av helga, så skal jeg legge ut en update :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da vært på verkstedet.

Fant ut en annen løsning på problemet, soms parer oss for en masse demontering; jeg bare driller et hull i dekselet :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

029.jpg

 

Av en eller annen merkelig grunn så ble plutselig en toppakning noe mer enn bare en toppakning. Bildet var så bra at det kunne være kunst :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For nemlig, før vi skiftet toppakning, når jeg startet den etter at den hadde stått en stund, så hørtes den ut som den ikke gikk på alle 4.

Men dette jevnet seg ut da jeg ga litt gass :)

 

Synes det høres ut som du kanskje har en bøyd ventil eller to. Det du kan gjøre er å ta av toppen på nytt og kok opp vann! Ta av innsuget og hell kokende vann rett i innsugsportene og følg med på undersiden om det lekker vann. Husk da at ventilene må være lukket for å kunne sjekke dette.

 

Om det viser seg at ventilene er skakke så ville jeg ha sendt inn toppen til noen med mye mer peiling på disse motorene enn det du kan tenke deg. Da prater vi om Velox Motor i Haugesund. Slapp av, dette sprenger ikke statsbudsjettet. Velox har kjempegode priser og kan dette med VW-Audi. Velox er tross alt landets dyktigste på sugetrim av disse motorene og veit hva dem snakker om.

 

Synes det er rart quattro73 ikke har skrevet noe info til deg her. :wonder:

Kan se om jeg får tak i han og kan da høre om han har noen forslag til hva du kan gjøre ;)

 

Uansett, ikke start motoren igjen! Finn ut av hva som er feil først. Vri motoren i øvre dødpunkt først. Da er stempel nr.1 på topp, og kammen skal da stå i riktig posisjon.

Jeg er usikker på hvordan dette fungerer på Golf med automat, men vil antyde at mye er veldig likt som i denne linken:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html

 

Om dette er en link du kan bruke så er det bare å fælge med merkingen O.T (Oben top på Tysk og øvre dødpunkt på Norsk)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: http://www.veloxmotor.com

Tlf: 52 77 52 00

 

Annen kontaktinfo finner du på siden deres ;)

 

Og ja, du MÅ ha riktig moment på strekkboltene. Prat med Velox eller quattro73 om han skriver til deg, så får du svar på hva du bør gjøre ;)

Har sendt melding til quattro73, så får vi se hva han finner på ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

029.jpg

 

Av en eller annen merkelig grunn så ble plutselig en toppakning noe mer enn bare en toppakning. Bildet var så bra at det kunne være kunst :wonder:

 

Hehe, takk, var ganske stolt av bildet selv :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som du kanskje har en bøyd ventil eller to. Det du kan gjøre er å ta av toppen på nytt og kok opp vann! Ta av innsuget og hell kokende vann rett i innsugsportene og følg med på undersiden om det lekker vann. Husk da at ventilene må være lukket for å kunne sjekke dette.

 

Om det viser seg at ventilene er skakke så ville jeg ha sendt inn toppen til noen med mye mer peiling på disse motorene enn det du kan tenke deg. Da prater vi om Velox Motor i Haugesund. Slapp av, dette sprenger ikke statsbudsjettet. Velox har kjempegode priser og kan dette med VW-Audi. Velox er tross alt landets dyktigste på sugetrim av disse motorene og veit hva dem snakker om.

 

Synes det er rart quattro73 ikke har skrevet noe info til deg her. :wonder:

Kan se om jeg får tak i han og kan da høre om han har noen forslag til hva du kan gjøre ;)

 

Uansett, ikke start motoren igjen! Finn ut av hva som er feil først. Vri motoren i øvre dødpunkt først. Da er stempel nr.1 på topp, og kammen skal da stå i riktig posisjon.

Jeg er usikker på hvordan dette fungerer på Golf med automat, men vil antyde at mye er veldig likt som i denne linken:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html

 

Om dette er en link du kan bruke så er det bare å fælge med merkingen O.T (Oben top på Tysk og øvre dødpunkt på Norsk)

 

Hvordan kan du vite om noen ventiler er bøyd?

Ja, visste allerede om trikset med vann, såg det på youtube, ganske smart :)

Har ikke tenkt å starte motoren igjen nei, ikke før jeg får sjekket om timinga er satt riktig ihvertfall.

 

Riktig moment på boltene har jeg, fulgte Haynes-boka sine mål :)

Jepp, får høre med quattro73 :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si helt sikkert at jeg veit det er bøyde ventiler. Men har en anelse av dette om registeret står noen tenner feil.

Først og fremst så burde du i hvertfall sette motoren i øvre dødpunkt og se om alle merker stemmer overens med hverandre. Dette koster deg ca 20min med en kaffekopp. Bedre å gjøre dette først i stedenfor å begynne å plukke ut motor og måtte kjøpe nye deler som ikke var nødvendig før du åpnet opp igjen motoren på nytt ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke begynt med det enda, driver enda å prakkes me det forbannede dekselet :(

Fattern sier at ingen ventiler er bøyd.

Han er ingen profesjonell mekaniker, men har en del mer kunnskap enn de fleste.

 

Skal begynne å demontere vannpumpe-hjulet og alt det der i dag.

Hvordan setter jeg motoren på øvre dødpunkt? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår