Gå til innhold

BSR OptiFlow

Ranger emnet


quattrocoo

Anbefalte innlegg

Mårn!

 

Tenkte å kjøpe meg BSR OptiFlow filterkit til A4'n min. Ser at man bør rengjøre det og smøre det inn med filterolje. Så leser jeg andre steder at olja ødelegger LMM.. Men hvis du ikke oljer inn filteret, så blir det vel mye støv og drit som blir sugd inn? Eller hva mener dere om det? Hva er lurest å gjøre?

 

Takker for svar. :)

 

Mvh Per Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei,

Jeg har prøved med BSR optiflow og K&N innsett filter.

Ved bruk av K&N så fikk jeg problemer med LMM og bilen begynte å nykke når jeg ga på. Dette var etter at jeg hadde vasket det og oljet det på nytt. (og ja, det var oljet på rett side :)) Etter noen nye vask og testing ga jeg opp og satte inn papir filter. Da virket alt helt fint så jeg regner med at LMM ikke hadde tatt skade.

 

Ved bruk av BSR's optiflow så hadde jeg ikke dette problemet med LMM. Der fikk jeg problem med varm luft fra turbo.

Det originale optiflow kittet har alt for dårlig varmeskjold mot turbo. Dvs at det blir dratt inn mye varmere luft en med original luftfilter boks.

(noe som gir effekt tap). Jeg prøvde å bygge bedre varmeskjold og i tillegg sette lokk over slik at ikke den varme luften fra turbo skulle suges inn men tror ikke dette ble så bra.

 

(Min bil var en A4 1998 Quattro m/K04 og mTm så turbo og luftfilter lå rett ved siden av hverandre)

 

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok ca 2-3mnd før min LMM tok kvelden etter at jeg monterte BSR optiflow på bilen min.

Kjører originalt nå :) Angrer på at jeg kastet bort penger på det kittet.

 

Og som posten over her sier så får motoren mer varm luft, noe som utgjør effekttap.

Så om du vil bruke opp 1000-1200kr på mindre effekt så er det opp til deg :) Det positive (for noen) er lyden du får da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår