Gå til innhold

Kjøp av ny bruktbil - vanskelig valg!

Ranger emnet


Sjoholt

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Tenker å kjøpe med ny bil, men klarer absolutt ikke bestemme meg for hva jeg skal gå for! Kanskje noen her har noen forslag og tips, eller eventuell erfaring fra nevnte biler :) Kanskje noe man burde holde seg unna osv.

 

Tenker å bruke ca 200.000 kr

Bilen må:

Ikke ha gått over 100.000km

Være fra 2005 og oppover

Være greit utstyrt(navi, xenon ekstra bra)

Helst forhjulsdrift

Minimum 1,8 L

 

Vet heller ikke helt om jeg skal velge diesel eller bensin, og manuell eller automat :P

 

Har sett på blant annet:

 

Audi a4, a6

Volvo v50

Mercedes c-klasse

Alfa romeo 159

BMW 3 serie

Ford mondeo

Saab 9-3

O.L biler

 

Syns bare jeg drukner i valg. Jeg liker alle sammen og klarer absolutt ikke finne ut hva jeg burde velge :S Eneste jeg har erfaring fra er audi a4, har dårlig med kunnskap om de andre ;P

Kom gjerne med forslag!

 

Takker på forhånd for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er knallfornøyd med Mondeo ihvertfall, og du får en veldig fin en til den prisen. Kan absolutt anbefales!

 

Ellers kan det lønne seg å ta en runde hos bilforhandlerne og prøve de bilene du vurderer som aktuelle, kan være lurt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si som JChE, Mondeo er en knall bil.

Jeg kan også anbefale A4, til denne prisen får du en drit fin B6 eller en helt ok B7 :)

Nyere passat kan også anbefales.

 

Noen alternativer:

Hvis du klarer deg med 100hk og 1,6l er jo denne lekker.

 

B6 1,8TQ

 

2008 Mondeo TDCi

 

2006 Mondeo TDCi

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også vurdere hvor mye plass du trenger. Klarer du deg med en bil i størrelse Focus/v50 eller lignende får du nyere bil for penga. Mondeoen har mye mer plass innvendig enn audi a4, focus, v50 og lignende biler.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja. Førerplassen må være stor og god. Jeg er en stor kar på 1.92, så hadde vært greit med plass ;P. Jeg har sett at v50 er liten, men har aldri sotte i en. Har hatt en a4 99 modell, men vet ikke om de nyere a4'ene er noe større?

 

Hvis v50'ien er så liten som dere sier så er det vel bare plass til ufødte mennesker i baksetet når jeg er sjåfør :P

 

Ellers så har ikke størrelsen på selve bilen så mye og si, bagasjeplass er det nok av uansett i en stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B6'en min er det ikke plass til en voksen person bak meg, mens i mondeo'n er det plass til en voksen person.

Er forøvrig lite bagasjerom på A4 generelt frem til B8.

Mondeo'n er det god størrelse baki.

 

Jeg er 1.95 lang :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår