Gå til innhold

Bytte H7 pære Passat 2006mod

Ranger emnet


Steinar31

Anbefalte innlegg

Må bytte H7 pære, har kjørt som en enøyd banditt ca 1 uke nå.

Fikk tatt ut selve pæra, men den er koblet fast på et sort plast feste (det man tar taki for å lirke ut pæra).

Det jeg lurer på er hvordan man skal gå frem for å løsne pæren, eventuelt: er det ene halvdelen av plastikkfestet som skal løsnes? Håper noen kan hjelpe.

 

Var også å kjøpte et sett med H7 pærer på Meconomen i kveld, men det kan se ut som at denne pæren er noe kraftigere, og sirkelen som man bruker for å feste pæren inn i hullet sitt igjen ser ut til å være en tanke større.... er det forskjellige størrelser på disse pærene slik at denne kanskje ikke passer eller er det mere allsidig slik at forskjellige størrelser skal passe?

På disse to pærene er det helt bakerst 3 "tenner" med en sirkel i som hver er ca 1 cm.

Regner med at de som kjenner disse pærene skjønner hva jeg mener :)

 

Mange takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med og få løsnet pæren fra feste(ledningene) Ta tak i feste og pæra å dra + kanskje litt lirking :D Er en enkel sak.

Når det gjelder den andre saken med at den nye pære er større så vet jeg ikke. Trodde når det var en H7 så skulle alle H7 passe? :o

 

Disse små hullene som er på "tennene" på mottsatt side av glassdelen, hva skal disse festes til, er det snakk om en ledning eller noe?

Metalldelen av pæra var festet til en metalldel som igjen var festet til plastikken :P

Denne metalldelen hadde to fester på hver side som man kan hekte av.

I håndboka står det at H7 pærer er under gass og bør skiftes av en fagmann... er det slik at disse pærene kan eksplodere om man behandler de feil??????? fint om noen har en guide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vertfall at du ikke skal ta på pæra (glasset) Men at en fagmann skal gjøre jobben er bare teit, noe ingen bryr seg om. Bytte pære på bil er like lett som og fylle drivstoff :D Så lenge det ikke er trangt som f, sånn at du må spørre om hjelp hos barnehage unger med små hender :D

Virker som du har et avansert (høres vertfall sånn ut) pæresystem :o

 

Sukk, sjekket kvitteringen nå..der står det at jeg har fått en H4 pære :/ jeg spurte han som jobba der om de hadde H7 pærer :)

 

Problem løst :) Jeg fikk og feil i dag. Bestillte en hovedbremsesylinder (noe med bremsene og gjøre) Fikk da en clutchmaster (noe til clutchen og gjøre) Ikke alltid du treffer på de folkene som er våkne ;)

Endret av svenni83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vertfall at du ikke skal ta på pæra (glasset) Men at en fagmann skal gjøre jobben er bare teit, noe ingen bryr seg om. Bytte pære på bil er like lett som og fylle drivstoff :D Så lenge det ikke er trangt som f, sånn at du må spørre om hjelp hos barnehage unger med små hender :D

Virker som du har et avansert (høres vertfall sånn ut) pæresystem :o

 

Problem løst :) Jeg fikk og feil i dag. Bestillte en hovedbremsesylinder (noe med bremsene og gjøre) Fikk da en clutchmaster (noe til clutchen og gjøre) Ikke alltid du treffer på de folkene som er våkne ;)

 

 

Var helt kurrant å få ut pæra fra festet sitt inni selve lykta, måtte fjerne et rundt gummideksel som beskytter innmaten, så måtte jeg skru litt på en sort plast del som pæra var festet til, men det var her det stoppet opp, har ikke anelse hvordan man får pæren ut av dette plast festet :(

 

Konge å få en clutchmaster når man bestiller en hovedbremsesylinder :P

Tragisk når man får slike feil, unødvendig og irriterende.

 

 

Forslag til hvordan pæra skal avmonteres noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo xenon hid pære du, ikke vanelig halogen så ikke rart det ikke passa

 

Det er meg og ikke trådstarter som har lagt inn bildene. Disse la jeg inn fordi det ut ifra hans forklaringer ang pæreholder høres ut som det er en xenon-pære han har, og prøver å erstatte med en H7-pære ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vanlig H7 pære nå, som ikke virker, var og kjøpte nye pærer men de gav meg H4 :)

har bytta de nå og fått rett, men jeg sliter med dette festet, i manualen står det jo at dette er livsfarlige greier derfor vegrer jeg meg litt...

 

Det festet du viser til der ser ut til å matche mitt feste, den metallsaken som ligger utenpå plastikkfestet og pæra.

Hvordan går jeg egentlig frem for å få ut pæra og satt i ny?

Prøvde å lirke litt på metallfestet som er festet på plastikken, men dette tviler jeg på er nok...

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Får ikke tatt bilde av pæra i bruk, men det er en sånn pære:

http://www.handelshus.no/users/ronjum_mystore_no/images/254_2pk_H7_P_re_1.jpg

Ser helt lik ut som den jeg har kjøpt hos Mekonomen, med samme festet som avbildet litt oppi tråden her.

Lurer på hvordan man løsner pæren fra festet sitt (jeg har fått skrudd løs pæren fra selve lykten) og om det er noe fare med å bytte slike pærer siden det står i manualen at "en fagmann må utføre bytte av H7 da dette kan medføre alvorlige personskader pga gasser i pæren" litt uggent å lese slikt og så skal man ut å bytte selv :)

Skal forsøke å ta bilder av hele greie i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår