Gå til innhold

Litt diverse spørsmål om min Peugeot Partner 1.9 D 1998

Ranger emnet


volvosjuførti

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått meg arbeidsbil og den har nokon mangler.

 

* Mangler minst 2 pærer bak instrumenter, bak tank og temperatur måler. Enkelt/vanskelig å skifte?

 

* Skiftet abs sensor høyre foran ettersom den var knekt, men av og til kommer lyset på igjen og eg mangler abs igjen. Kva kan det skyldes?

 

* Er det lys bakom styringa av varme/luft/hvor i bilen du vil ha luft styringa? Da mangler eg iallefall alle der og..

 

Håper på svar.

Endret av volvosjuførti

No: 2007 Volvo c30 Momentum Sport 1,6

Peugeot= 1998 Partner 1,9.

Før:

Opel= 1996 Vectra B 1,7 TD - 1994 Astra F 1,8

Volvo= 2004 V40 Limited Edition 1,8 - 740GL 2,3 1987.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Beklager. Har ikke sett denne før. Pærene i instrumentet er foroldsvis enkle å skifte, de i varmeapp.styringa er litt mer knot. Husker ikke fremgangsmåte her og nå, men det er jo bare å begynne å skru seg frem.

 

Å si hva som er feil ved ABS uten diagnose er håpløst

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Du seier det er bare å begynne å skru, det er litt for vanskelig forklart for meg. Må eg av med rattet? Varmeapp styringa er ikkje viktig, men er litt viktig med instrument lysene.

No: 2007 Volvo c30 Momentum Sport 1,6

Peugeot= 1998 Partner 1,9.

Før:

Opel= 1996 Vectra B 1,7 TD - 1994 Astra F 1,8

Volvo= 2004 V40 Limited Edition 1,8 - 740GL 2,3 1987.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

For å bytte pærer bak instrument må du dra ut oppbevaringsrommet øverst i midtkonsollen, vippe luftdysene i midten mot en side og dra ut, så er det 3 x torx 20 skruer bak der.

Juster rattet i nedre posisjon og skru ut 2 x torx 20 skruer inn ved rattdekslene under instrument

og 2 skruer til som går rett opp i dashbordet foran instrumentpanelet

da skal du kunne få ut dekselet rundt instrumentpanelet

Selve instrumentet sitter i 4 skruer og det er bare å vippe det ut og ta av kontaktene

De fleste pæreholdere er synlige på baksiden av instrument og de er bare å vri rundt og dra ut

Noen av de er skjult under et deksel og det er bare å skru av med en liten stjernetrekker

 

Er ikke helt sikker på demonteringa når det gjelder varmeapp-justeringa, men du må hvertfall av med ramma rundt radio, og løsne deksler rundt håndbrekk/skjære av litt plastikk...

 

Når det gjelder ABS så ville jeg sjekket om ABS-ringene på drivakslene er sprekt/løse

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår