Gå til innhold

Montert xenon kit, pæra lyser ikke?

Ranger emnet


coverty1dk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat montert H7 55W xenon kit fra megalys.no i langlys og nærlys i en Audi A4 B5 1.8TQ.

Alt gikk smertefritt helt til jeg skulle skru på lysene. Men når jeg skrudde de på så blinka venstre nærlys litt, var kjempe svakt lys forhold til de andre. Plutselig ville den ikke fungere lenger, og nå er det ikke noe lys i den i det hele tatt. Har prøvd å bytte om balaster men uten noe hell. Høyre nærlys og begge langlysene fungere som de skal og jeg er veldig fornøyd med de. Men irriterer meg at ikke venstre nærlys fungerer også..

Kan det være pæra? Det er jo helt nye kit så burde jo ikke være noe galt med de?

 

Mvh Erlend

- 2011 - Audi A4 1.8TQ B5 1997 Avant

- 2010 - BMW E36 318IS 1993 Coupe - SOLGT

- 2010 - BMW E36 318I 1992 Sedan - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke can-bus på bilen, og ville 3/4 fungert hvis det var can-bus som var problemet? Niks.

 

Det er 3 muligheter;

Pære

Posetiv ledning (+)

Negativ ledning (-)

 

Bytt om pæra til en ballast der det er lys (ikke bytt om ballasten men pæra)

Lyser pæra da er det enten + eller - som er problemet.

 

Ta ett multimeter og mål spenningen.

Fra + ledning til gods/- på batteriet.

Får du da 12v+ setter du multimeteret mellom + ledning og - ledning.

Er resultatet 0v (eller i den duren) er jordinga dårlig.

Har du 12v+ nå også, er enten ballasten eller ledningene fra org. ledningsnett til pæra def.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippet du opp lysbryteren/spaken til øverste nivå når du testet nærlysene???? Hvis du ikke gjorde det, og bilen din ikke er importert, så vil en av nærlysene flimre for så å slutte å lyse pga at det ikke får nok spenning når bryteren er på nederste nivå. Hadde du hatt halogen ville nærlysene bare vært litt svakere på nederste nivå på bryteren.

 

Ikke at dette har noe med saken å gjøre, men 55w er jo relativt sterkt for å ha i nærlysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår