Gå til innhold

Div spm ifb mangellap (Traversforing, bremserør)

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på EU i dag, fikk en del småplukk.

B.la fikk jeg beskjed om at traversforingen fremme må byttes. Dette klarer jeg ikke å finne hverken på biltema, mekonomen eller bilxtra. Hvilken del er det snakk om? Jeg har byttet bærearmene på begge sider, ink kule og foring.

 

Fikk også mangel på rust på bremserør, det som går over eksosen. Er det noe sted man får kjøpt dette ferdig lengder med nipler? Er det annet som burde kjøpes samtidig (erfaringsvis så er det ofte mer som ryker når man begynner å skru på rustne bremser)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel foringer mellom travers/bærebru og chassis de tenker på. Siden det nevnes framme er det nok nr 2 på bildet under de tenker på. Har delenummer 1H0199233A eller 1H0199233A, alt etter chassisnummer. 18 og 20 er de bakre foringene i traversen.

 

image.aspx@mdl=237&unit=196009E6

 

Når det gjelder bremserørene så kan du kappe ut den biten som er rustet og skjøte inn nytt rør der. Rørene som går over eksosen er vel mellom lastventil og slange inn på bakstilling? Er korte rør og får kjøpt i ferdige (og riktige) lengder på Møller og Hellanor.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Tusen takk.

 

Om det er fremre eller bakre vet jeg ikke. Vet bare at det er i forran og ikke bak. Dog det var snakk om slitne foringer i bakstillingen også.

 

Å skjøte bremserør høres litt jalla ut? Har ikke verktøy til det heller, men om møller har de ferdige så prøver jeg med de først.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott:)

 

Jobber du på Møller?

 

Trenger jeg presse for å få ut noen av disse foringene? (traværs, bærearm bak)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe da har jeg tatt ny EU et annet sted, og der lo de bare av disse foringene, det var vist ikke lov å gi feil på slike foringer, med mindre det var fare for at hylsen datt ut.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nr 13 på tegningen Quattro postet.

Det morsomme var nå at mekanikeren hadde kommentert rust på bremserør ved torpedovegg, skriften hans var imidlertid så utydelig at kundebehandleren ikke klarte tyde dette. Enden på visen var at jeg fikk beskjed om å bytte rør som går langs torpedo mot høyre fremme. Dette var helt uten rust, så jeg ringte for å dobbeltsjekke, fikk til svar at det var bare å bytte uansett.

 

Når jeg leverte på etterkontroll så hadde mekanikeren en helt annen oppfatning, han hadde nemlig ment rør som går til bakstillingen, at de var rustne der de er festet nederst på torpedoveggen...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår