Gå til innhold

Bensinlukt i og rundt bilen,men hvor kommer den fra?

Ranger emnet


matros72

Anbefalte innlegg

Ja som dere ser,så har jeg til tider bensinlukt i cupe,og likens oser det på utsiden av bilen.Har undersøkt det jeg ser av slanger å rør,men finner ingen lekasje,bensinforbruket er heller ikke forandret.Hva kan dette være da? Det står en slaks vacum klokke med bensinslanger på luftfilter røret,som har forbindelse med et eller annet ute i innerskjermen.Denne står å pulserer hele tiden,dette har jeg ikke lakt merke til før,så kan dette ha noe med saken å gjøre?

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som pulserer er en ventil, denne står mellom kullfilterbeholderen og innsuget. Er normalt. Kullfilterbeholderen står i innerskjermen, går lufterør fra tank til denne, videre via ventilen og så til innsuget. Sjekk alle slangene for hull, sjekk også de under teppet i bagasjerommet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke sett nedi tanken om det er noe lekasje i noe slange nei,men skal vel ikke bli lukt rundt bilen vist det er det? Den kutter å fusker akkurat som om jeg slår av tenningen,for så å slå på igjen med en gang,altså nykking.Kan jo fan ikke ha bilen på verksted heller,ikke finner dem noe på diagnose,å ikke finner dem noe galt ellers,men bilen oppfører seg som en forbannet idiot.Står å uler på tomgang,oser bensin,og nå nykker å fusker. Lurer på va fan det neste blir med denne drittbilen.

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår