Gå til innhold

Kan jeg kjøre bilen med en gang?

Ranger emnet


Lucky7

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en bil i dag. Vi skrev salgsmelding. Bilen er eu-godkjent og har skilt. Forsåvidt jeg vet så er forsikringa på den forrige eieren i 2 uker fra den datoen bilen er solgt? Spørsmålet er da om jeg kan begynne å kjøre bilen med en gang? Eller må jeg vente til den er reg. på meg først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den toukersregelen har man vel gått vekk fra for noen år siden.

 

Det er normalt forsikring til salgsmelding er registrert hos SVV.

 

Tegn forsikring så fort du kan selv, ville du syns det var allright om noen andre ga deg bonustap etter du har solgt bilen din.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg skal tegne forsikring så fort som mulig. Men la oss si at Politiet stopper meg og spør etter førerkort og vognkort. Er det da gyldig med det vognkortet jeg fikk av den forrige eier? Bilen jeg kjøpte av eieren hadde bare vognkortet av eieren før han igjen. Blir dette juridisk korrekt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går stort sett greit, sålenge de ser at bilen nylig er omreg.

Jeg ble stoppet med 1 år gammelt midlertidig vognkort, gikk greit pga de så at bilen nylig var levert salgsmelding på.

 

Har bilen stått på han du kjøpte den av?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar, jeg tror vi misforstår hverandre eller så blir ikke spørsmålet mitt besvart. Du sier at du ble stoppet med et 1 år gammelt midlertidig vognkort. Jeg har ikke noe midlertidig vognkort, bare vognkortet til eieren FØR eieren. Dessuten så har det heller ikke blitt levert nå salgsmelding enda. Vi har bare SIGNERT på salgsmeldingen. Det går jo ikke å levere den på en lørdags kveld. Bilen var i daglig drift MED skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Den toukersregelen har man vel gått vekk fra for noen år siden.

 

Det er normalt forsikring til salgsmelding er registrert hos SVV.

 

Tegn forsikring så fort du kan selv, ville du syns det var allright om noen andre ga deg bonustap etter du har solgt bilen din.

 

Den to ukers regelen gjelder enda. Jeg spurte forsikringsselskapet mitt om det da jeg hentet en bil som skulle lagres over tid før jeg brukte den. Ganske sikker på at det ikke går utover forsikringa til selges om det skjer noe. Og helt usikker på om det er kasko eller delkasko som gjelder i den to ukers perioden.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår