Gå til innhold

Spiser batterier og pærer


the king

Anbefalte innlegg

Hei.

kjøpte meg en 230 for to uker siden. Fikk med nytt batteri når jeg kjøpte den, men siden den gang har jeg måtte bytte batteri 2 ganger. Var på vei hjem fra fjellet i dag, da det begynte å lukte rundt 1 mil hjemmefra. Stoppa og så på batteriet, dårlig tilstand, batteriet koker. har også byttet sikkert 10 lyspærer siden jeg fikk bilen. Lyset foran blir dårligere når jeg bremser, så en del av strømmen går bak til baklysene.

 

Hva kan dette være? Kortsluttning et sted? Noen tips?

På forhånd tusen takk!

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten helt garantert dynamoen din som overlader, få målt ladespenning, den bør ikke overstige 14,6V, og bør helst ligge over 14V når du er over 1000 rpm.

 

Om batteriet koker er det vel sannsynlig at du har en del ekstra volt når du er oppe i litt turtall.

 

Ikke kjør rundt med dette, kan ødelegge mere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ladesystemet ditt går amok!

 

Dette er nesten helt garantert dynamoen din som overlader, få målt ladespenning, den bør ikke overstige 14,6V, og bør helst ligge over 14V når du er over 1000 rpm.

 

Om batteriet koker er det vel sannsynlig at du har en del ekstra volt når du er oppe i litt turtall.

 

Ikke kjør rundt med dette, kan ødelegge mere.

 

Ny dynamo da, eller? Om dynamoen overlader da vel og merke?

Da er vel dette også grunnen til at pærene ryker?

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så slipper du unna med nye børster, men jeg har opplevd kortslutning til jord i rotor som grunn til overladning.

 

Men regn med skifte av dynamo, børster kan du kanskje prøvelåne fra en kompis eller kjøpe på biltema.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme skjedde med min vw T3. ble sinnsykt bra lys på bilen, og vindusviskerene gikk ekstra fort. batteriet lukter en slaks råten lukt og det begynte og vri seg. da var det "laderegulator"(?) som måtte byttes. hvertfall en god anledning til og montere et sykt anlegg i bilen!.da du hvertfall har strøm nok til det. min lader foresten 18,19v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

gjør som proffene anbefaler deg ovenfor;) Når det kommer til defekte pærer, så har vi nok av pærer til deg;) heheh

Håper det ordner seg![/Quote]

Hehe, godt det ;)

 

Batteriet måler 16 V, så da var det kanskje ikke så rart da.

Har en del børster liggende, byttet akkurat på den andre bilen min ;)

Takk for tipsene alle sammen, håper det fikser seg!

 

 

God helg:)

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det ikke med skifte av børstebru/spenningsregulator så bytter du hele dynamoen.

Fikk (omsider) tak i nye børster, men virker som jeg mangler en motstand på den som jeg har på den gamle. Bare å montere eller må jeg lodde over den motstanden?

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår