Gå til innhold

Vindusvisker tull etter is skraping!

Ranger emnet


jonhan

Anbefalte innlegg

Heisann. Var litt stressa igår mårrest, så jeg dulta borti ene vindusviskeren når jeg skulle skrape is. (Den sto på første intervall, slik at den kom opp etterhvert) Etter den vil den bare bevege seg noen cm opp, og vis jeg gir den litt dytte hjelp kommer den, men da går den utenfor, altså for langt! Den andre virket fint en stund, men nå går den for langt ned, over panseret :o Hva i huleste kan være problemet?

 

Gjelder en Peugeot 205 1.9d.(Vinterbil)

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok få justert dem, meget mulig at du må justere parkeringsposisjon på både motor og viskere.

 

Skru alltid av viskere ved parkering og skru dem ikke på før de er løse og ikke må flytte 3,7 tonn snø, du ser ut til å ha sluppet billig unna, ettersom motoren ikke har brent seg.

 

Selv tror jeg at jeg har skrapa is 2 eller 3 ganger de siste 4 åra, vasker ruta med rainX og det som ikke fikses med motor på tomgang og varmeapparat, det fikses med spylervæske.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er park-posisjonen integrert i selve viskermotoren (holdekontakt) og ikke justerbar. Skru av begge viskerarmene og kjør så viskermotoren og la den stoppe i park-posisjon. Skru så på viskerarmene i korrekt posisjon.

Selve viskerarmen er festet med en mutter. Når denne er av kan armen trekkes av prismen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår