Stian Andre Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Hei. Nå er det ett par spørsmål. Har en bmw 325 jeg skal fikse litt på for en kompis. Ett av problemene er att den begynner og koke med en gang. Og det kommer ikke varme i varmeapparatet. Men det som er att termostaten er nettopp byttet av noen som ikke har helt peiling på hva de gjør. Så om den kanskje stå feil vei? Så fikk jeg høre att det var biltema sin. Noen som vett om dette er noe bra ? Men det jeg tenkte egentli er om systemet muligens ikke er luftet, hadde litt problemer med det på audien min husker jeg, men mener på og huske att det kom varme inn i kupen for det. Noen som har noen forslag? på forhånd takk :) Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 skummelt med bmwer som koker! kan alt være forseint med toppakning da.. veit om en som gjorde den tabben der og da blei det motor bytte pga vridde saker og ting.. spørs så klart hvor langt det har blitt kjørt med det, test termostaten. åpner den ikke så er det feilen! men får du ikke luftet ordentlig så begynner den fort og koke! skal vel være en lufte skrue på radiatoren på bmw menner jeg huske Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Ta ut thermostaten å prøv, Om ikke det går da så er det vel bare å begynne med toppakningsbytte. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet November 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Men vis toppakningen hadde vert gåen, så burde vel olja vert hvit og/eller vert eksos lukt i radiatoren? Den har ikke blitt kjørt noe serligt når den har kokt. Med en gang den har nåd koke punktet, så har den blitt stoppet. Hvis jeg ikke husker feil, så når en skal sjekke om termostaten åpner, så tar jeg den ut, og koker den i en gryte? Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 stemmer det, det behøver ikke være olje vann og vann olje kan være sprekk i et eller annet så kommer luft i vann systemet. og da koker det opp.. og motsatt, vann i luft. da vil bilen kanskje fuske litt mye og ryke veldig hvitt av eksos Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet November 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Ok. Hørte noe om att vannpumpa er en svakhet på disse bilene. Så prøver først å lufte systeme, sjekke termostaten, så vannpumpa. Vis det ikke er noe av det, så får jeg heller se hva annet som blir gjort:) Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 (endret) Etter min erfaring, er det ikke nødvendigvis slik at man ser noe muffens på olje eller kjølevæske når toppakningen ryker. Og oljen kan inneholde vann selv om du ikke ser noe på peilepinnen, man må tappe av all oljen for å se dette. Eldre biler som koker i hytt og pine, og får dårlig varmeapparat, har nesten alltid gåen toppakning, og/eller skjev topp. Dette vet jeg fordi jeg utallige ganger har prøvd å bytte termostat, termobrytere, vannpumpe og masse annet, uten at det hjelper noe som helst. Det som alltid går igjen er at bilen koker lett, spesielt ved køkjøring og tomgangskjøring. Dette fordi pakningen ofte ryker mellom kjølekanal og forbrenningskammer, slik at trykket blir altfor høyt. På mercedesen jeg hadde, var det 10 liter olje når jeg tappa av. Det skulle være 6... På peilepinnen så alt normalt ut, dette fordi vannet synker til bunns. Ikke meninga å være pessimist, men slik er det i veldig mange tilfeller... Endret November 30, 2011 av JChE Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 30, 2011 Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Bmw har et forferdelig kjølesystem og enda har de ikke klart å gjøre noe med de tragiske lufteskruene sine, ingen andre bilmerker som har det så tungvint. Må jekke den opp i fronten og åpne lufteskruen på radiatoren og la den gå. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.