Zimmern86 Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Lurer på litt med derre dieselvarmeren på bilen. Hvis bilen har stått ute i en kald natt, forså å starte opp bilen, for å skrape is av vinduene, så ryker det voldsomt fra dieselvarmeren, og lukten er ikke noe god. Er dette normalt? burde de ikke ha gjort om på dette, slik at røyken kommer bak bilen, istede for at folk tror det brenner i motorrommet?=p Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Driver du med mye småkjøring slik at varmere ikke får brent seg skikkelig ren? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 Ja det har vært litt samkjøring i det siste. hvor lenge anbefales å kjøre for å få brent rein? Motorene på 90 grader? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 La varmeren gå 20-30 min sammenhengende et par ggr Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 Kan jo hende brennkammeret trenger en rens. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 Det anbefales at den får gå 20-30 min minst en gang i uka. Eller til den selv stopper. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 tenker dere at den skal stå på tomgang elr ved kjøring i 20-30 min? Stopper selv, hvordan merker jeg det da? slutter det å ryke fra dieselvarmeslangen under bilen? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L3rr1 Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 ring på møller.. det er en garantisak hvis det kan fikses... Siter Photoshop album: http://s282.photobucket.com/albums/kk262/L3rr1/Photoshop/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 27, 2011 Rapporter Share Skrevet November 27, 2011 Om bilen står på tomgang eller om du kjører er ett fett, bare den går til den selv stopper eller til det har sluttet å ryke. (Kun den ene gangen) Den skal egentlig ikke ryke så veldig mye, kanskje litt hvis du ser med lommelykt ved eksosen til varmeren men ikke noe volsomt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet November 28, 2011 Rapporter Share Skrevet November 28, 2011 På min '04 Touran, hendte det relativt ofte at det plutselig begynte å ryke noe voldsomt. Selv på varm motor (brukte den som taxi). Antakelig var sirkulasjonspumpa gåen, slik at det endte med at jeg måtte bytte både brennkammeret og sirk.pumpa. Hele dritten slutta nemlig plutselig å virke, etter en stund med slik røyklegging av hele taxiholdeplassen. Så, jeg ville nok anbefalt en tur på Møller/Sulland for diagnose. For, etter at jeg byttet dette, er det ikke noe røykutvikling lenger. Bittelitt ved en kald (under 4 pluss grader) start. Trenger du referanse, så kan du henvende deg til Sulland Tromsø og Fredrik (evt. Frank) på verkstedmottaket - og henvise til han i VW Audi klubben som kjører Touran som taxi. Riktognok, byttet jeg ut den gamle 04 modellen med en 11 mod Touran i vår. :) Mvh Jan Henrik Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet November 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2011 Er dette en garantisak det er snakk om? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Er dette en garantisak det er snakk om? Min bil var for gammel til at det var noen garanti. Da jeg byttet dette overnevnte, så hadde bilen gått en 280.000 km - sånn ca., husker ikke nøyaktig nå. Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L3rr1 Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 hvis bilen din er 07 mod har du vell garanti ut året? da må du kjappe deg:D skiftet pumpa på min webasto nettop, å det er 07 touran;P Siter Photoshop album: http://s282.photobucket.com/albums/kk262/L3rr1/Photoshop/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet November 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2011 Har bestilt time i desember, så vi får de hva de finner ut av!? litt off topic, har dugg på framlampene, er dette noe form for garantisak? hørte at noe fikk baklampene på garantien grunnet dugg Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Desember 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2011 Da måtte jeg bytte styreenheten og sirk.pumpa på webastoen i min 2011mod Touran 1.6tdi. 70.000km. :-) Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg