Gå til innhold

Litt diverse spørsmål

Ranger emnet


Tarententula

Anbefalte innlegg

Da har du lakk på felgene og du skal ikkje bruke metal shine! (Autosol osv)

 

Avfetting og såpe før avspyling er for å få vekk mest muligt av dritt på lakken før håndvasken. (via sprayflaske eller skumkanon på høgtrykkspyleren)

 

Så da bruker jeg bare bare Autoglym polering på dem også? Må jeg ha trinn 3 (lakkforsegler) på dem etterpå også? :)

Og siden det er klarlakk på dem så kan jeg ikke bruke poleringsmiddel og f.eks CHEMICAL GUYS BALL BUSTER til å få dem enda blankere?

 

Også når det gjelder autofoam.. Jeg har en Nilfisk høytrykkspyler og der fulgte det med en slik slags tank til å ha på enden, men jeg kan ikke regulere noe på den, blir det feil om jeg bruker den? (for mye vann osv?)

Soundstream - Listen and Feel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lakk so bruker du ting som er beregna for lakk. Ball buster kan brukes med poleringsmidler på lakk ja. Og er ganske greit å beskytte felgene etterpå.

Autoglymmen du har, har ikkje slipemidler, so den klarer ikkje å ta riper. Den skjuler dei. So du bør kanskje vurdere eit anna poleringsmiddel for å ta ripene på felgene. (men du får teste litt først)

 

Er tanken til nilfisken beregna på å ha utanpå pistolen? Isåfall er det berre å teste med såpe og/eller avfetting. Er vanligt å bruke ein såpe som skummer bra og å fylle flasken med vann til slutt.

 

Eg har den originale skumkanona til karcher. Den er ikkje so bra som dei som koster ca 800,- men holder til mitt bruk.

Er bilen skikkelig dreten, so sprayer eg på avfetting først. Lar denne være på lakken ei stund. Derretter skumlegger eg bilen med ein blanding av såper og avfetting.

Legger på fleire ganger sia den klarer ikkje so mange minutter på lakken.

Deretter er det avspyling og håndvask.

 

Eg har nok antagligt litt å hente med å bruke såpe som skummer bra, men har ikkje testa so mykje enno.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lakk so bruker du ting som er beregna for lakk. Ball buster kan brukes med poleringsmidler på lakk ja. Og er ganske greit å beskytte felgene etterpå.

Autoglymmen du har, har ikkje slipemidler, so den klarer ikkje å ta riper. Den skjuler dei. So du bør kanskje vurdere eit anna poleringsmiddel for å ta ripene på felgene. (men du får teste litt først)

 

Er tanken til nilfisken beregna på å ha utanpå pistolen? Isåfall er det berre å teste med såpe og/eller avfetting. Er vanligt å bruke ein såpe som skummer bra og å fylle flasken med vann til slutt.

 

Eg har den originale skumkanona til karcher. Den er ikkje so bra som dei som koster ca 800,- men holder til mitt bruk.

Er bilen skikkelig dreten, so sprayer eg på avfetting først. Lar denne være på lakken ei stund. Derretter skumlegger eg bilen med ein blanding av såper og avfetting.

Legger på fleire ganger sia den klarer ikkje so mange minutter på lakken.

Deretter er det avspyling og håndvask.

 

Eg har nok antagligt litt å hente med å bruke såpe som skummer bra, men har ikkje testa so mykje enno.

 

Har du noen poleringsmidler jeg kan polere felger med lakk med ball buster å anbefale?

 

Jeg setter tanken på tuppen av pistolen ja. Så jeg må blande såpen oppi tanken med vann og ikke bare ha rein såpe i den?

 

Beklager alle spørsmålene, men det var visst en større verden innen dette enn jeg trodde :)

Soundstream - Listen and Feel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanligt med eit par cm med såpe og resten vann. Du må nok teste litt for å finne blandingen du er mest fornøyd med.

Eg bruker varmt vann og rister slik at såpa blander seg skikkeligt.

Er noken som bruker rein såpe og justerer på blandingen, men dette kan vist ikkje du justere.

 

Eg bruker scholl poleringsprodukter. Har ikkje testet dette med ball busteren, men det skal nok fungere. Berre vær litt forsiktig.

Swissvax har eit sett som er beregna på felger. http://www.swissvax.no/produkter/felg-dekk-produkter/art-303-swissvax-spoke-wheel-cleaning-kit

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår