Gå til innhold

Litt diverse spørsmål

Ranger emnet


Tarententula

Anbefalte innlegg

Har litt diverse spørsmål:

 

- I dag så vasker jeg bilen først, så tørker den, så bruker jeg Autoglym Super Resin Polish. Hva er forskjell på polere og voks? Hva er best? Og på felgene bruker jeg turtle wax spray ting.

 

- Har noen en god nettside hvor jeg kan bestille felgbørste, gode svamper osv?

 

- Vet noen om en måte å få bort vaskeriper som chrome brønnene på felgene har?

 

- Noen måte å få klarere glass på lyktene? Er litt matte/riper

Soundstream - Listen and Feel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polere er å få vekk riper og for å få lakken blank. Voks er for å beskytte lakken so poleringen varer lenger og lakken holder seg bra.

 

Autoglym SRP er del 2 av 3 deler. Den første er lakkrens (paint cleaner) og den siste er lakkforsegler. (ekstra gloss protection)

 

SRP har bittelitt rens og beskyttelse, men du bør nok bruke paint cleaner og EGP og!

SRP fyller riper, so dei blir usynlige/mindre synlige, men kommer tilbake etter nokre vask. (so dette produkter er uaktuelt for meg å bruke da eg er interessert i å få vekk ripene)

 

Gå inn på detailersclub. (dcn) Der er det fleire nettbutikker som har (altfor) masse bilpleieprodukter du "må ha" ;)

 

Kva slags felger har du? Kanskje metal polish vil fungere. Er vel uten klarlakk du meiner?

 

Er det plastikklykter du har? Det finnes spesialprodukter til dette eller du kan bruke det same som du bruker på lakken. (våtsliping viss det er ille og maskin viss det ikkje er altfor gale)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er antagligt plastikklykter du har, so da kan du bruke det same som på lakken eller kjøpe spesialprodukter som er beregna for dette.

Er jo avhengigt av kva du vil bruke på dette. Eg bruker Meguiar´s plast-x til å vedlikeholde lyktene mine.

 

Har du klarlakk på felgene, so bruker du det same som på lakken.

Er det ikkje klarlakk so bruker du metalshine.

Det ser ut som du har klarlakk, men eg er ikkje sikker.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Bare hvitere når den tørker ..eller er det når jeg tørker det av igjen du mener? Så blir den vel litt grå/svart etter en liten stund ja

 

Et annet spørsmål.. Driver og ser på bilnerden.no nå.

Lurte på om jeg skal kjøpe en automitt som erstatter vanlige svamper og fortsette å vaske bilen som jeg pleier eller kjøpe sånn foamgun og skumting? :p gjør foam den samme jobben som å vaske bilen for hånd med svamp/hanske?

Endret av Tarententula

Soundstream - Listen and Feel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du lakk på felgene og du skal ikkje bruke metal shine! (Autosol osv)

 

Avfetting og såpe før avspyling er for å få vekk mest muligt av dritt på lakken før håndvasken. (via sprayflaske eller skumkanon på høgtrykkspyleren)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår