Gå til innhold

Trim til Audi A4 B6 2.4 V6

Ranger emnet


HeadZone

Anbefalte innlegg

Ikke helt sant :)

 

Katalysator holder tilbake noen hester, f.eks på mondeo 2.0l så fikk du 8hk ekstra på svinghjulet ved å fjerne katalysator. (engelsk ford forum)

 

Åpent filter å litt små endringer på innsug og topp så vil du hente litt hk, men personlig syns jeg at innsats filter er bedre å litt små modifikasjoner på rør :) f.eks hvis det er noen resonansbokser på luftrørene så fjern disse.. :)

 

Bytte tennplugg hetter og ledninger med noen så har mindre motstand så får du litt bedre gnist.. osv.

 

Men er som regel dyrt me "suge trim"... Besøk Veloxmotor eller send han en E-mail, han får alltid henta litt ekstra ut av motorer. Men det kommer til å koste!

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportseksos å åpent luftfilter er kun til pynt å ekstra lyd, ingenting annet.

 

Men du burde få 10% fler hester med åpent luftfilter og sportseksos, pluss eventuelt erstatting av katalysator med 3" rør (ca 5-10hk). Sikkert noen som kommer til å være uenige med dette, men er ikke så langt unna sannheten. Kommer ann på hvor pirkete man er.

Endret av Quattro73
Sensurering!

- 08 BMW E60 520D Full M5 kit fra fabrikk (Livia)

- 04 Opel Speedster 2.2 Supercharger 850kg/230hk

x 05 Ducati 999s
x 2003 Audi A4 1.8TQ S-line Justice
x 2006 Kawasaki ZX6R Ninja
x 1991 Honda CBR 400 RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SENSURERT

Men du burde få 10% fler hester med åpent luftfilter og sportseksos, pluss eventuelt erstatting av katalysator med 3" rør (ca 5-10hk). Sikkert noen som kommer til å være uenige med dette, men er ikke så langt unna sannheten. Kommer ann på hvor pirkete man er.

 

Jeg har mine tvil. Er de delene du tar av helt i orden så vil det være omtrent helt likt. Man må endre programmet på motorstyring eller andre mekaniske deler for å få den effekten du mener.

 

Altså 10% av 165 hk ved å bytte luftfilter og eksos. Vil da ha 165hk + 16.5hk = 181,5hk. Rent tøv, og isåfall kun markedsføring for de som selger slike deler.

Endret av Quattro73

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Ble ikke veldig mye klokere av dette, men virker som denne bilen er best å holde orginal? Stemmer det? Både når det gjelder hvor lett det er og pris. Hadde først tenkt på 1.8T men denne har visst mye problemer med olje og slikt. Men nå kjører jeg en vanlig 1.8 men vil ha en bil det er mulighet for å leke litt med altså lettvint trim og sånt:-)

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Ble ikke veldig mye klokere av dette, men virker som denne bilen er best å holde orginal? Stemmer det? Både når det gjelder hvor lett det er og pris. Hadde først tenkt på 1.8T men denne har visst mye problemer med olje og slikt. Men nå kjører jeg en vanlig 1.8 men vil ha en bil det er mulighet for å leke litt med altså lettvint trim og sånt:-)

 

Kjøp gjerne en 1.8t. Helst med quattro. Men styr unna de som har gått på longlife service. Da kan bunnpanna være full av oljeslagg osv. Og da kan "sila" som suger inn olje til oljepumpa tette seg. Da mister en oljetrykket. Og slike kan ha gått på "lavt" oljetrykk lenge. Men 1.8t motoren er en veldig solid maskin. Brodern har en 2000 a4 1.8tq som har gått 256000km og av de 150000 km med Bsr chip. Fortsatt org turbo osv. Eneste som er byttet er vannpumpe og registersett/normale slitedeler.

 

Så med normalt vedlikehold og en ålreit kjørestil så holder en slik lenge.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp gjerne en 1.8t. Helst med quattro. Men styr unna de som har gått på longlife service. Da kan bunnpanna være full av oljeslagg osv. Og da kan "sila" som suger inn olje til oljepumpa tette seg. Da mister en oljetrykket. Og slike kan ha gått på "lavt" oljetrykk lenge. Men 1.8t motoren er en veldig solid maskin. Brodern har en 2000 a4 1.8tq som har gått 256000km og av de 150000 km med Bsr chip. Fortsatt org turbo osv. Eneste som er byttet er vannpumpe og registersett/normale slitedeler.

 

Så med normalt vedlikehold og en ålreit kjørestil så holder en slik lenge.

 

 

Enig. Et tips. Unngå åpent luftfilter og luftfilter med olje på seg. Dette ødelegger mer enn det gjør godt :) Ikke bytt til åpen dump heller. Det kommer lyd, men thats it. Bortkasta penger.

 

Skal du gjøre noe med en 1.8T så kan du bytte turbo+chip, men ikke gjør så mye annet.

 

Og reply til deg som mener du får 10% mer HK av luftfilter+sportseskos. BULLSHIT. Enkelt og greit.

Endret av pr0tec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er umulig. Spørs bare hvor mye du vil legge i bilen. ;) Men det er garantert artig!

 

2010 Audi A4 2.0tdi Vossen CV1 og diverse planer.

 

Chip til din bil? Ta kontakt for meget gode priser!

922 35 316 Mail: Molde@TuningService.no Web: http://www.TuningService.no

TuningService Molde / Espen Listaul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår