Gå til innhold

maskinpolering. viktigst på påføring eller avpolering?

Ranger emnet


Ørjan90

Anbefalte innlegg

Kva meiner du?

Kva slags maskin, pad og poleringsmiddel har du?

Du må heilt sikkert vaske paden eit par ganger. Køyr den på full hastigheit på maskina for å få vekk mesteparten av fukt i paden etterpå.

 

Når du er ferdig med poleringen, so legger du voks på bilen. (med skumpad for hånd) Voksen skal vanligvis tørke før den tas av. (kva slags voks har du?)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har litt polish på paden. Tar pad (som er på maskin) borti lakken og bruker lågaste hastigheit for å spre polishen. Området som skal polerast er på maks 1/4 størrelse av ei dør.

Meir grundig info fås når eg får info om maskin, pad og polish.

Etter polering av eit lite område, tas polishen av med ein gang med mf (mikrofiberklut) Polishen skal ikkje tørke på lakken. (viss det er polish trådstarter har og ikkje noke ifra ein bensinstasjon som ikkje er berekna for dette)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! ble til at jeg påførte med maskin og polerte av for hånd. poleringsmiddelet jeg brukte var scratch removing wox fra biltema :) tenkte og prøve den etter at den ble best i test i motor i fjorhøst, og synes den fungerer helt greit.

Honda Civic 1,4is 96`

Peugeot 406 stv 99`

Toyota Carina II 85`(blitt til spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår