Wheels Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 (endret) Kjøpte nylig en passat med def toppakning, trodde jeg da den var grå i olja og røyk hvitt, jeg fikk dette fra hverandre, byttet toppakning, satt sammen og startet motoren, vips akkurat samme, bare at nå går den på alle sylindre. MEN den var skader i toppen på sylinder nr 3, IKKE noe på ventiler eller seter men noen hakk, samme med stempel, Problemet nå er at jeg prøvde da lykken og håpet på det beste, etter at jeg fylte ny olje og filter og skulle kjøre hjem så ryker det helt forferdelig når jeg bremser på gira og gir på igjen, bilen brukte opp ALL olja på 2 mil (3.8 l), den går fortsatt reint og lekker ikke olje noe sted, eksosen er grå/hvit og lukter fyrverkeri, det lukter ikke olje eller kjøleveske ! bilen går ikke varm og det er ikke olje i vannet HVA kan dette være? Endret November 19, 2011 av Wheels Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 At det lukter krutt tyder på at noen har puttet flytende nitroglyserin på tanken. Bilen går såklart som en kule, men det sliter ut motoren i lengden. Anbefaler å drenere bensintanken og fylle opp oljetanken. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Det med oljeforbruk er unormalt ja, der kan du ha gjort noe feil, har selv vert borti at biler kan ryke litt hvitt/grått etter toppakningsbytte fordi det er igjen en del kjølevæske i eksosanlegget. Men dette skal avta etter en kort stund da.. Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet November 21, 2011 Rapporter Share Skrevet November 21, 2011 Den må jo då brenne opp olja, viss ikkje det lek eller kjem i kjølevæska. Dei hakka kan jo kanskje vere laga av ein stempelring? Sjekka du at du ikkje hadde skader i sylinderen der det var hakk i stempelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 21, 2011 Rapporter Share Skrevet November 21, 2011 Har du sjekka at toppen er plan da? Aluminiumsmotorer har en lei tendens til å vri seg hvis toppakningen ryker... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2011 enkelt og greit ! bytta ut hele dritten ! Prøblem Løst ! :) ellers takk for svar ! Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Desember 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2011 hele hva???bilen eler toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4sta Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 og du scanna den ikke med vag com for å se hvilken koder den gir ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Man kan ikke lese ut slike feil med diagnoseutstyr... tipper toppen var skjev her, og det skal godt gjøres å lese ut slikt fra bilens elektronikk... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 Store skader på stempel og Forbrenningskammer i syl. No 3 Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.