Gå til innhold

Audi 100 C4 2.3l 10v AAR - varm motor

Ranger emnet


xistenz6

Anbefalte innlegg

Hei, i dag var jeg så deldig at bilen plutselig begynte og koke etter en kjøre tur på 15 min:( ca 8 grader ute og dette har den alderig gjort:( vannet går igjennom alt sammen og termostaten er ny fra møller, kan det være vannpumpa som har gått? noen erfaringer med og bytte denne her? tips triks til dette hadde vært fin:) vis det er vannpumpa som er gåen så bytter jeg reg reim og sånn amtidig også tenker jeg:) er avhengi av bilen til jobben vær dag:) PS bilder er kjempe bra:D hehe ;) takker fra en som vil audien sin alt vell:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp skiftet termostaten? Du har vel ikke montert den feil vei? Ta ut termostaten og kjør en tur. Går den over 100 grader så avslutt kjøreturen! Monter tilbake termostaten og bytt vannpumpen. Denne er drevet av registerreima men du trenger ikke skifte reima mm selv om vannpumpen byttes, selv om det kan være smart. Å skifte reima innebærer en del arbeid (og verktøy), men å kun skifte vannpumpe er veldig fort gjort.

 

Guide: Skifte registerreim på AAR

 

DSC00754.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips:) jeg tok og skrudde ut alt sammen så jeg kom inn til vannpumpa da jeg hadde veldig trua på at denne var defekt:( da jeg fikk tatt ut vann pumpa så lå lammelen igjen inne i vannpumpehuset i 3 deler;) så da hadde jeg riktig mistanke:) jeg har bestilt reg reimsett + vannpumpe + multireim og tenpsensor til ECU.med tanke på at jeg har hatt bilen i ca 1 1\2 måned og jeg ikke vet når regreim og sånnt er byttet så dar jeg dette nå som alt er ute:) og bytter tempsensor til ECU om et kjempe håp at bilen skal bruke mindre bensin, den brukte 1,4 til 1,6 på lang\pen kjøring og det er jo i mine øyne helt groteskt:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår