Gå til innhold

Skifte til digitalt varmeapparat i 1999-modell?

Ranger emnet


Corolla EE90

Anbefalte innlegg

Sitter her og har så og sei funne den perfekte Golf. Som sagt, eg skal kjøpe meg Golf IV.

Men, det som plaga meg var klimaanlegget..

I staden for den fancy digitale varmeapparatet der ein kan bestemme etter temperatur var det tre hesteknottar av nokre brytarar. Er det mulig å berre skifte ut det med eit digitalt eit, eller må det meir til ?

 

Sjå bilete;

8297539_720x0.jpg

 

Og det er slik klimaanlegg eg ønsker å montere;

8159626_720x0.jpg

 

Bileter henta frå AutoDB.

 

På førehand takk for all hjelp! :)

Endret av Corolla EE90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Dette er interesant for meg også, har selv lyst på digitalt klimaanlegg.

Snakket en gang med en bilhugger om dette, han sa til meg at det ikke var mulig å bytte over fra "manuellt klimaanlegg" til digitalt klimaanlegg pga noe strømtilførseler, sikringer og selve varmeapparatet. Vet ikke om dette stemmer så håper på noen har erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske omfattende ombygging, du må regne med å bytte det meste som har med klimaanlegget å gjøre. Hvis bilen mangler ac er det enda mer jobb, for da må de tingene også ettermonteres. I klartekst, kjøp en annen bil hvis det er viktig, eller kos deg med knottene :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt vanskelig og om du ikke mener selv at du har god kunskap innen EL så kan du bare glemme å utføre denne modifikasjonen på bilen din. Jeg har en liten liste over ting du trenger for å gjøre dette, jeg har ikke noen DIY tråd eller noe slikt. Du/dere kan bare ta kontakt med meg om dere står fast eller om det er noe dere lurer på i forbinnelse med denne modifikajonen.

 

1. Sollys bilde sensor

2. Climatronic enhet

3. Friskluftinntak temp. sensor

4. Luftstrøm klaff motor

5. Frisk luft blåser kontroll modul (ikke sikker på om dette er nødvendig, kan allerede være på bilen)

6. Central luft klaff motor

7. Temperatur regulator klaff motor

8. Fotbrønnen luftutløp temp. sensor.

9. Fotbrønnen / defroster klaff motor.

10. ledningsnett.

11. Uteluft temp. sensor

 

Jeg har snakket med noen som faktisk har byttet dette, og de bruke vel rundt en uke for å bli ferdig med denne modifikasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min golf 4 har jeg de samme skruknottene som Corolla EE90, men etter som girspaken er i veien ser jeg ikke om han har AC, men det har jeg.

Hadde vært morsomt å prøvd ut dette, men er det virkelig nødvendig med alle tingene som er nevnt ovenfor? Som f.eks, Fotbrønnen (ikke at jeg vet hva det er).

Noen som vet hvor ett sånt komplett climaanlegg kan kjøpes?

 

PS. Har en 2003 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig med alt, men om du skal ha full nytelse av det så bør man ha alt som er på de bilene som har dette fra fabrikk. Har ikke noe dele nr. på det, men kan anskaffes.

 

Du får jo kjøpt det meste for en ganske billig penge på eBay, men det kommer til å koste en del penger å gjøre dette. Det beste er vel egentlig å finne en god dele bil på finndel.no og flytte over fra den. Da ser du hvordan alt er koblet og hvor plasseringene på alt av følere er. Du bør vel også ha Elsawin for å få et ganske godt koblingsskjema. Jeg har sett at det er noen på TDIclub og VWvortex som selger komplett klimaanlegg, men det blir jo mer i frakt fra USA en det koster for selve settet eller for en delebil her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min golf 4 har jeg de samme skruknottene som Corolla EE90, men etter som girspaken er i veien ser jeg ikke om han har AC, men det har jeg.

Hadde vært morsomt å prøvd ut dette, men er det virkelig nødvendig med alle tingene som er nevnt ovenfor? Som f.eks, Fotbrønnen (ikke at jeg vet hva det er).

Noen som vet hvor ett sånt komplett climaanlegg kan kjøpes?

 

PS. Har en 2003 mod.

 

Har ikkje Golf ein gong, dessverre .. :/

Fant aldri noko, så la det på is til våren :)

Men.. snakka med den lokale VW-foretningen her. Han eine meinte det berre var å ta ut boksen og kople i ledningane på den digitale. Han andre meinte det måtte til med nokre "større" operasjonar. Så.. eg går for ein Highline med digitalt, om eg skal ha meg Golf 4 :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår