Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg velge??

Ranger emnet


siw76

Anbefalte innlegg

Jeg har fått invilget ett vedtak på trygdebil, på 150000, for det skal

jeg investere i en bil som jeg skal ha i 11år..

Så her sitter jeg ganske så fovirret og vet ikke hva jeg skal velge.

Har kikket litt på Mazda 3 2006 modell og honda Civic 2007 modell, begge har gått

under 100000km, og noen sier at det er ett trygt kjøp, men andre sier at nei..du

må kjøpe ny bil... Hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp. at du har fått innvila 150.000 NOK ved vedtak, på ein ny trygdebil, bør du fortelje meir om krav til bilen, og korleis denne skal brukast. Skal du i tillegg ha nokon eigenkapital i tillegg til vedtaket? Kvar skal bilen brukast, er det behov for ombygging av bilen for lettare adkomst, er det behov for skyvedør, ekstra stort bagasjerom, eller tilsvarande?

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene er ikke noe bedre enn den andre der. Hvis du skal ha et relativt problemfri bil i 11 år MÅ du finne en bil med servicehefte fra merkeforhandler der ingenting er utelatt. Du MÅ også fortsette dette vedlikeholdet, og bilen MÅ vaskes skikkelig minst to ggr i mnd, ved kjøring på mye saltet vei helst hver uke. Og en skikkelig polering hver vår og høst er også et must. Ved mye småkjøring ta også en langtur gjerne med litt kraftig bremsing og høyt turtall en gang i mnd.

100% sikker kan man aldri være, men da har du alle forutsetninger for å lykkes. Et ankepunkt med de bilene du ser på er imidlertid, som på alle japanske biler, men spes Honda, noen forferdelige delepriser

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen krav til bil...den skal vare i 11 år, eneste ekstra som skal monteres er motorvarmer/cupevarmer.

Den skal brukes som en vanlig bruksbil.. kjøre fra a til b og noen turer til familiemedlemmer rundt i Norge..

Altså som en helt vanlig bil. :) Jeg har ikke mye ekstra å legge til i egenkapital nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 år er lenge! So da kan det være greit med ein bil som er ganske ny.

Kva med Ford fiesta? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31480348

Eller ein VW Polo? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31304780

 

Vil du ha lit større bil, må det gå på beskostning av alderen på bilen.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår