peregrin Skrevet Oktober 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2011 89 G2 1.6 EZ/HM Pierburg forgasser I går når jeg startet bilen så begynte den å gå fra 2000 til 4000 omdreininger på tomgang avhengig av hvor varm motoren er. Regnet ganske kraftig dagen før og i går når problemet oppsto. Noen som vet hva dette kan være? Takker på forhånd for svar Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Oktober 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2011 hehe sjekk vakumslangene inn til forgasseren ;) det funket på min.. (skiftet forsåvift slangene jeg da.. sjekket dem aldrig..) men bilen funket bra etter dette =) Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2011 Fant ut av det. Var automatchoken sin feil Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Et problem kommer sjelden alene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Byttet chocken og bilen holdt seg bedre på turtallet, men gikk av og til høyt opp igjen. Skal bytte vakumslangene og se om det hjelper (må bare finne noen først). Men et nytt problem har dukket opp, i går så nykket bilen veldig ved gasspådrag og når jeg kom hjem så stoppet motoren i innkjørselen. Måtte holde full gass og dreie om tenninga samtidig for at den skulle tenne så jeg fikk kommet meg inn å parkert. Nå i dag får jeg ikke start, den tar ikke etter en gang. Sjekket fordeler og rotor, de så bra ut, utenom den plastplaten som sitter rett under rotoren var løs og litt skjev. Fikk ikke satt den ordentlig på plass igjen, vet ikke om det er denne som forårsaket dette eller hva det kan være. Noen tips? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Ingen som vet? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Sjekket gummiflensen mellom gasser og innsug? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Ja, den er i orden. Er ikke så lenge siden jeg byttet den. Skal undersøke mer i morgen, er mørkt nå og har ikke noen plass å stå inne Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 kontroller også evt sprekker i slangen som går inn på toppdekselet, (fra forgasseren) og i slangen fra bremsekraftforsterkeren.. usikker på om dette kan forårsake att bilen blir SÅNN.. men falskluft is a bitch,.. så verdt ett forsøk ;P Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 evt igjen.. kontrollert vakumslangene?? :P disse styrer jo en go del vettu ;) er noen av disse gådd av eller fått hull = 0 vakum.. = noe blir feil ;D Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 Skal få sjekket slangen til toppdekselet og bremsekraftforsterker slangen. Skrudde av forgasseren i dag og er i gang med å bytte vakumslangene, skal også bytte vakumpumpen (den svarte saken foran på høyre side), men må kjøpe meg torx nøkler først. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Har byttet vakumpumpen og en del vakumslanger i dag. Sjekket alle pluggene og fikk gnist, men jeg får fortsatt ikke start. Plugg 1 og 3 virket tørre, 2 og 4 var våte og luktet bensin. Hva mer kan jeg sjekke får å finne årsaken til problemet? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 har du gnist på alle pluggene? hvor langt er bilen gådd? har du elektrisk fordeler eller den gamle med stift? får du ikke gnist på alle pluggene kan stiften,rotor og fordelerlokk være utslitt. det med tomgangen kan også være at voxventilen er sliten. måtte bytte den på en golf 2 jeg hadde og da ble det iorden med tomgangen. gamle biler med forgasser som er gådd langt blir slitt og du får dem aldri like bra som da de var ny med mindre du overhaler hele forgasseren. koster 600 kr for komplett overhalingssett fra tyskland. Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Har gnist på alle pluggene. Usikker på hvilken fordeler, 89mod 1,6. Har gått ca 275000 Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Du har hallgiver og elektronisk tenning. Har du gnist og kompresjon så er det kun bensin som mangler for å få start. Mulig feilen er i forgasseren. Har du en brukt liggende? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 (endret) Ja, fikk en av en jeg kjenner. Har skrudd av chocken og vakumpumpen fra den og satt på den i bilen Men er veldig usikker på tilstanden til denne Endret Oktober 25, 2011 av peregrin Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.