Gå til innhold

Mangellapp og teknisk kontroll Nissan Almera


cannabiz

Anbefalte innlegg

hei ble stoppet av politiet og fikk mangel lapp på sota ruter forran og strengt pålegg om å fjerne 2 stk wonderbaum da de var trafikk farlige,uansett så må jeg vise bilen på biltilsynet og tenkte å høre her inne om det var noen som har en grønn almera sr ca 1995-2000 model?

 

Trådtittel redigert til noe litt mer intelligent.Moderator.

Endret av JChE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det lureste/rimeligste/smarteste jeg gjør i denne situasjonen da?

 

1 drar på biltilsynet og river av sotingen som jeg har betalt flere tusen kroner for og drar hjem og prøver å sote dette på nytt eller drar til samme sted og betaler på nytt.?

2 kjøper noen klare vinduer og monterer disse istedet for de sotede og monterer tilbake etter visning

3 gir beng skrur av bremsene og kjører rett inn i veggen på biltilsynet mens jeg hyler og skriker?

4 leier eller låner en grønn almera nesten lik og skrur mine skilter over og viser denne?

 

eller noen som har noen andre ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

"Låne" en annen bil til kontroll er svindel. De er ikke dumme.. de sjekker understellsnr.

Hvorfor krangle med Biltilsynet? Greit nok, de er kanskje litt strenge.. Men de er der for en grunn. De gjør en jobb som sørger for at folk kan ferdes litt tryggere i trafikken.

 

Selv hadde jeg min Almera på teknisk kontroll en gang i tiden, da de hadde spørsmål om mine coilovers, bodykit, stabstag, motordeler, mm.. Jeg tok bilen hjem, fant alle papirene, rettet feil, pluss at jeg lakkerte bilen på nytt i samme org farge mens jeg var igang. Den gang godkjente jeg den med R33 Skyline frontfanger, skjørter, bakfanger, mm.

 

Når jeg kom tilbake på etterkontroll, fikk jeg tommel opp pluss masse skryt for at de syntes bilen så bra ut.. ikke minst fordi jeg hadde gjort alt etter boka.

 

Tipset mitt er at du tar av toninga fremme, så slipper du mye hassle. Dokumentforfalskning er ikke noe jeg anbefaler deg at du gjør.

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår