Gå til innhold

mitt jetta prosjekt

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

  • Svar 540
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

idag når eg var på vei til jobb skjedde det utenkelige.

10 meter fra der eg skulle parkera så blei bilen senka kraftig på venstreside forran. og bilen ville ikkje trilla eller gå fram.

tok fram lommelykta og lyste under. bolten til fremre bærearmsforing var borte og hjulet stod i pissvinkel eine sideskjørtet vart reven delvis av og hjulet stod heilt i hjulbuen.

fekk jekka opp bilen i med ein ny provesorisk bolt og trilla bilen på plass. seinare på dagen tenkte eg at ag skulle finna ut om bilen gjekk fram, men neida. mest sansynlig så er kassa knust innvending.

 

så no blir det kjøpt ein vinterbil (har hatt planer om det lenge). motoren blir tatt ut og det vil bli montert i ein gti 16v enten med gassere eller innsprut. har ikkje heilt besstemt meg enda:) eller kansje ein g60.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bra ikke bra, men men... skader fører ofte til bedre ting (gti/g60 motor) :D

 

kan bli bra det da :)

 

jepp jepp. har planer klare.

ting som eg har planer som skal skje i vinter.

-større motor

-cleaning av motorrom

-bredding

-kansje meir senking/justerbar

-nye dekk og felger

-muligens ny front

-+++++++ lista er lang.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag når eg var på vei til jobb skjedde det utenkelige.

10 meter fra der eg skulle parkera så blei bilen senka kraftig på venstreside forran. og bilen ville ikkje trilla eller gå fram.

tok fram lommelykta og lyste under. bolten til fremre bærearmsforing var borte og hjulet stod i pissvinkel eine sideskjørtet vart reven delvis av og hjulet stod heilt i hjulbuen.

fekk jekka opp bilen i med ein ny provesorisk bolt og trilla bilen på plass. seinare på dagen tenkte eg at ag skulle finna ut om bilen gjekk fram, men neida. mest sansynlig så er kassa knust innvending.

 

så no blir det kjøpt ein vinterbil (har hatt planer om det lenge). motoren blir tatt ut og det vil bli montert i ein gti 16v enten med gassere eller innsprut. har ikkje heilt besstemt meg enda:) eller kansje ein g60.

tror ikke kassa di har gått i stykker, men du har nok dratt yttre drivknute av akslingen tenker jeg. hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke kassa di har gått i stykker, men du har nok dratt yttre drivknute av akslingen tenker jeg. hellothere

 

har hatt den tanken inne ja.

men er litt usikker kva eg skal gjera. eg skal ha meg vinterbil.

men skal eg legga ut ca 1000kr for ny drivknute + 3-4000kr for nye vinterdekk + time for hjulstilling istdaden for at eg kjøper meg ein ny motor??

har ikkje fått bilen i garasjen enda så eg har ikkje fått undersøkt skaden enda.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt den tanken inne ja.

men er litt usikker kva eg skal gjera. eg skal ha meg vinterbil.

men skal eg legga ut ca 1000kr for ny drivknute + 3-4000kr for nye vinterdekk + time for hjulstilling istdaden for at eg kjøper meg ein ny motor??

har ikkje fått bilen i garasjen enda så eg har ikkje fått undersøkt skaden enda.

vinterbil er jo kjekt å ha hehe.... drivknuta sitter bare med en låsering, så den kan du bare dunke på igjen når du har demontert den fra spindelen. :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterbil er jo kjekt å ha hehe.... drivknuta sitter bare med en låsering, så den kan du bare dunke på igjen når du har demontert den fra spindelen. :wave

det var vist ytredriv knute som var gåen. bytta den så var alt ok igjen:)

sideskjørtet har løsna framme og at venstre framskjerm har flytta seg litt. tar nesten i døra. og eg skulle ha hatt meg nye vinterdekk og ein hjulstilling. men får håpa at snøen og is holder seg vekke ein lita stund til.

 

har og tenkt kva meir eg skal gjera med bilen i vinter. ny motor eg hoved tingen.

ny front da snakker eg om 11809.jpg

 

har tenkt litt på den og har enda ikkje sett denne fronten på ein jetta eller golf enda.

ny lakk vil det og bli. men veit ikkje farge enda.

blir muligens modda div andre ting på bilen og. så no kal eg gjera det eg ikkje fekk gjera i første omgang:)

 

har du ein gti 16v eller ein g60 motor ligganes så er eg intr. helst komp.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ville bare si at jeg synes dette prosjektet er sinnsykt bra. Har fulgt med dag for dag helt siden starten. (allikevel har jeg ikke blitt medlem før nå.....jaja....bedre sent enn aldri ;) :D Er alltid like spennende og morro å se hva du gjør med jettan din. Deilige biler altså. Fetteren min har en jetta selv som vi har skrudd en god del på, og den ble fet, men langt i fra så fet som denne. Nå går det i japsebil Cicic. Nylakkert og herlig. :D

Selv har jeg planer om å skaffe meg en Celica (86-90) snart. Må bare klare å bestemme meg og fine et bra eksemplar. Fine biler. :)

Ellers keep up the good work, blir spennende å følge med fremover :) :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ville bare si at jeg synes dette prosjektet er sinnsykt bra. Har fulgt med dag for dag helt siden starten. (allikevel har jeg ikke blitt medlem før nå.....jaja....bedre sent enn aldri ;) :D Er alltid like spennende og morro å se hva du gjør med jettan din. Deilige biler altså. Fetteren min har en jetta selv som vi har skrudd en god del på, og den ble fet, men langt i fra så fet som denne. Nå går det i japsebil Cicic. Nylakkert og herlig. :D

Selv har jeg planer om å skaffe meg en Celica (86-90) snart. Må bare klare å bestemme meg og fine et bra eksemplar. Fine biler. :)

Ellers keep up the good work, blir spennende å følge med fremover :) :respect

 

takk takk. det er altid hyggeligt å høre tilbake meldinger..

hadde inne ein liten tanke å fikse opp ein celica eg og no i vinter men trur det blir lagt vekk.

da blir nokk jettaen som skal under kniven igjen i vinter.

 

har tenkt på ny lakk og har tenk på ein fet farge slik som denne:)

jettacarbonpanser.jpg

 

har tenkt å cleane motorrom og lakke det svart og ha oransje detaljer på motoren.

bilen vil og bli orabsje med svart panser og svarte detaljer. ganske lik slik som på bildet men muligens utan sidelister.

 

mår det gjelder motor så har eg ikkje bestemt meg. enten gti 16v med trim eller gti 16v med trimm og dobble gassere. må bare sjå kva eg kommer over.

 

T0mmen. den er renska no:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blei det vinterbil på meg:) enda opp med ein golf II 88mod 1,6.

bilen er ikkje i tipp topp stand men eg skal bare bruka den som "ragge" bil:)

 

så no blir jettaen satt i garasjen og bli "ny":):):) :D

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kveld begynnte eg å demontera interiøret.

kupen blir no tørka opp og rust skal pussast.

asfaltplater og isolasjon blir fjerna.

lista om ka som skal gjerast med bilen er lang. fjerne/utstyr som ikkje er nødvendig eller har ingen funksjon.

har planer å montere inn 4 bøtte seter istaden for orginal interiøret.

men eg får sjå kva pengana rekker til:):)

 

 

Bilde871.jpg

 

Bilde874.jpg

 

Bilde878.jpg

 

Bilde872.jpg

 

Bilde876.jpg

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår