Gå til innhold

Kjøpt en bil der selger har latt være å opplyse om en stor feil

Ranger emnet


mysterio90

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver å hjelpe en venn som har så å si 0 peiling på bil og har i mine øyne blitt svindlet.

For ca 2mnd siden kjøpte han en eldre Volkswagen Polo. Han betalte 20k for den, noe jeg og alle andre synes var alt for mye for den, med tanke på lakkskader og diverse småting og at man får mye bedre bil for 20k på finn. Men uansett, bilen ble prøvekjørt og da virket det helt greit, ingenting så tydet på at det var noen skader.

 

Bare 1mnd seienere så blir ratten helt stiv. På verkstedet finner de ut at servoslangen er helt ødelagt (vet ikke om det var noen annet også, har fått den korte versjonen). De fant ut at den hadde blitt teipet skikkelig og at det var bare tidsspørsmål før dette skulle skje. Totale utgifter ble 5000-6000kr. Han kontaktet selger som forteller at han ikke visste at den var teipet og at han ikke har noe kjennskap til skaden. Det er helt tydelig at det er blitt gjort før han solgte bilen.

 

Kan vennen min, kjøperen kreve at selgeren betaler de utgiftene, med tanke på at han ikke opplyste noe om dette ved salg av bilen? For å ikke snakke om at han lurte vennen min til å betale 20k for en bil som koster 10k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Konfronter han og si at det vil bli personlig hvis han ikke betaler deg tilbake. Ta med 10-15 karer på døra hans med balltrær så skal du se at tonen hans blir en annen..

 

Neida! Bare kødder, men du må få konfrontert han på en eller annen måte. Kompisen min ble også lurt da han kjøpte en bil, hvor han senere fant ut at klimaanlegget dens bare slipper ut varm luft. Bilen ble badstue etter 10 minutter liksom. Han fikk pengene tilbake med litt trusler her og der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi se, Styreservoer har trykk mellom 70 og 140 bar, skulle gjerne likt å sett teipen som holder dette på plass mer enn 2 minutter.

 

Tippe:

Slangen har fått en skade, f.eks. ved ett skifte av registerreim har dette blitt merket, "mekanikereren" har teipet dette for å beskytte litt ekstra mot mekanisk slitasje, siden slangen tross alt er tett. 6 år seinere har en senere eier av bilen solgt bilen, og 1 uke etterpå bestemmer denne slangen seg for å ryke.

Kjøper vil jo gjerne slippe utgifter, men selger er helt uforstående til denne feilen.

 

At kompisen din har betalt mye for bilen får han nesten stå for selv, en bil er verdt hva noen ønsker å gi for å ha den.

 

Jeg skal ikke utelukke at denne karen har jallareparert en slange, men har ekstremt vondt for å tro at det finnes en teip som holder varm olje med veldig lav viskositet med rundt 100 bars trykk inne mer enn den tiden det tar å legge fullt over.

 

Er det derimot en returslange, så greier du å fikse den med slangeklemmer og ett skjøterør om du er uheldig, dyrt er det ikke om du ikke vil at det skal være dyrt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk presset en servo slange hos tess, som jeg hadde kappet i to. skulle da skjøte sammen denne slangen og dette klarte ikke holde på trykket i skjøten engang. var bare presset med stål rør vel og merke men skulle alikavel holde trykket.. den røyk ved fult ratt utslag. blei da laga helt ny slange med ordentlige koblinger og dette holdt. så at bare teip skal holde det sammen er ikke troverdig i det hele tatt.. uansett mengden med teip.

 

han kan håpe på det beste og kanskje få dekt halve utgiften på verkstedet, får han mere en det burde han være glad

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår