zombiedick Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Jeg hadde bilen på verksted her om dagen, den nykker mellom 1500 og 2000 rpm. De fant ut at noe var defekt i innsugsmanifolden! En sak som ikke kunne byttes, så hele innsuget må byttes. Ca 9500 sure kroner. Har funnet ut at dette er et kjent problem, men ikke helt eksakt hva det er. Noen som kan opplyse meg her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zombiedick Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Bumper denne jeg. Ingen som har peiling på dette? På engelske forum snakkes det om "The fault of worn leaking swirl valves" men jeg har ikke funnet noe forklaring på hva dette er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Oktober 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Det vil si Ventil tetnings ringene dine lekker... Men trodde ikke den ville nykke da, bare bruke olje å ryke litt mer. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zombiedick Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Ventil tetnings ringene? I ventilene i toppen? Sikker på det, er jo innsuget som må byttes. Sånn jeg har forstått det på engelske forum idag er det et stag og noe flaps greier inni innsuget som sørger for turbulens, sånn at diesel og luft blandes godt nok. Pga EGR ventilen dannes det en del koks, og dette ryker om det ikke rengjøres hyppig. Bilen min er gått 108 000km, og sikkert aldri vært rengjort her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Oktober 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2011 Er dette når du holder jevn fart ? At den smånykker litt ? Isåfall kan du prøve å få oppdatert til nyeste programvare på styreenheten hos Opel, fungerer for noen vertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zombiedick Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2011 Er i grunnen mest når jeg trykker inn pedalen for å akselerere, men også litt en sjelden gang når det er jevn fart. Takk for tipset, bilen skal på service om en uke, skal prøve å få det også gjort i samme slengen:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Din forståelse av problemet er riktig. Det er en serie av spjeld i innsugsmanifolden som i praksis gjør at du har 1 innsugsventil per sylinder ved lave turtall. Når dette spjeldet henger seg pga koksing, så klikker elektromotoren som styrer spjeldet. Disse kan ikke byttes separat. Velkjent problem med 150-hesteren, og det lar seg nok ikke løse med en softwareoppdatering. Hvis du bytter innsuget så bør du rense EGR-ventilen med jevne mellomrom for å hindre at det skjer igjen. EGR-ventilen sitter veldig lett tilgjengelig, så det er ingen stor jobb. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Oktober 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2011 ja det ligger en rekke spjeld på den innerste delen av innsuget, desse ser du ved å se inn mot toppen på baksiden så ser du noen plast stag som går på tvers, desse knekker og da må hele innsuget skiftes.. åkra bil du har vært på eller?? :P Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.