Gå til innhold

Dørbytte i 98 mod 3-dør og langlys/nærlys spørsmål

Ranger emnet


Porschen

Anbefalte innlegg

Halloen! pga. ekstreme mengder rust må jeg bytte begge dører på min 3-dørs 98 modell Polo. Lurer derfor på om alle 6n 3-dørs kan brukes? fks. dører til 96 modell?

 

Lurer også på om det virkelig er sånn at det kun er fjernlys eller kjørelys som lyser? På min andre bil lyser begge lysene når fjernlys er på. Hva er eventuelt feilen her?

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun fjernlys som er på ved fjernlys bruk(i alle fall på de 6N`er jeg har prøvd, så regner med dette er standar på alle 6N), altså nærlys slår seg av. Men om du ikke presser "fjernlys" spaken helt inn(ikke får klikke lyden) så vil begge lysene lyse, men da må du holde hånden i denne posisjon hele tiden ;)

Ville jo tro man kan koble slik at nær og fjern lyser samtidig, men det vet jeg lite om, kunne gjerne tenkte å vite det selv.

 

EDIT:

Det er vell bare frem til 1999 som vil passe? da dørene fra 6N2 ikke er like, eller? litt usikker, så jeg skal ikke bekrefte det.

Endret av NadaX7

-Best tråd på forumet:

http://tiny.cc/Trykkher (forkortet lenke)

Anbefales av alle vårs egen Quattro73 som har dette å si: Anbefales for alle med litt syk humor Tråden i signaturen til NadaX7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fant ut jeg og Nadax7 :P Kjørte med spaken halveis inne nesten en time her om dagen da jeg fikk noia etter og nesten ha truffet en elg :P helt imponerende dårlige lys på 6n, har faktisk bytta pærer også. Noen som vet om en guide til hvordan man får begge lysa til og virke? sikkert ikke store jobben om man vet hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kan anbefale som i alle fall virket bedre for min del, var noen skikkelige H4 pærer, som phillips X-treme Vision

Selges til grei pris her: http://www.partsandretards.no/belysning/led-xenon-og-lyspaerer/philips-lyspaerer/h4/h4-x-treme-vision-12v

Blir BEDRE, men jeg kunne ønsket enda bedre, som å legge opp direkte kabel fra lykter til batteriet, men da jeg kan null om strøm så sliter jeg med å få til noe gode løsninger ;). Xenon kunne jo vært noe, men lyktene er ikke av typen prosjektor linse, og har hørt dårlig resultat med xenon på orginal lykter til 6N

-Best tråd på forumet:

http://tiny.cc/Trykkher (forkortet lenke)

Anbefales av alle vårs egen Quattro73 som har dette å si: Anbefales for alle med litt syk humor Tråden i signaturen til NadaX7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker folkens. Tar meg en tur på Parts and retards for og se om pærene dems duger. Kommer tilbake med rapport om hvordan dørjakten min gikk. Ser ut som om det kan bli en liten bildeworklog her på Poloforumet nå som ting som må gjøres hoper seg opp. Noen som vet om en høgger i Oslo-omerådet som har mye VW og poloer bortsett fra Heggen bil og karroseri?

 

PS: Send gjerne melding på inbox hvis du har noen felger til polo som du har lyst og selge for en billig penge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår