Baufish Skrevet September 20, 2011 Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 (endret) For en måned siden sluknet det ene lyset på min Passat 3bg, og jeg regnet med at det var pæra som var røket. Har ikke tatt meg bryderiet med å få bestilt meg nye pærer ennå, og har tenkt at jeg får ta det det snart og heller kjøre rundt med en "enøyd" bil. Så tror dere ikke den andre slukna kunn en knapp måned etter den første? Kan dette være tilfelle at to stk orginale xenonpærer ryker med få ukers mellomrom, eller kan det være noe annet som er problemet her? Har merket meg at den siste egentlig ikke har røket tvert, for når jeg starter bilen, så lyser pæra ca 0,5 - 1 sekund før den dør, og dette gjentar seg hvis jeg svitsjer over på lysbryteren. Kan det være at jeg har et ballastproblem i stedet på enten den siste lampa eventuelt begge? Jeg syntes det var så merkelig at disse to feilene kom så tett etterhverandre. Hvordan kan jeg feilsøke på pære og/eller ballast? Endret Desember 8, 2011 av Baufish Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 20, 2011 Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 Har du D2S bytt både pærer og ballast, har du D1S sitter det ballast på pæra. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet September 21, 2011 Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 hei Passat 3bg har d2s pærer, med tenneren hengende under lykta. Når jeg har vært plaget med at pæra tenner litt for så å slukke seg, har det vært ballasten som er dårlig. Men hadde nok bytta pæra og i samme slengen, da pærebytte på passat med orginalxenon er litt omfattende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet September 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 Hadde tenkt å bytte begge pærene når jeg først skulle gå i gang, men det ser ut til at jeg må bestille en ballast også. Bør jeg bytte begge disse også, eller bare ta den som er dårlig? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 21, 2011 Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 Bytt begge pærene og begge ballastene når du er i gang :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 (endret) Hei Jeg kjøpte for 2 år siden noen universalballaster å satte i min. funker gull det, da de orginale begynte å fuske av og til. Får kjøpt overganger som passer d2s pærer hos de fleste som selger slikt og nå. Endret September 22, 2011 av highline 2001 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Det er jo ikke annet enn naturlig at begge pærene ryker omtrent samtidig hvis de er like gamle. De har jo lyst like mye :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveintore Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Hadde bare noen sagt at jeg burde bytte originalballastene med det samme _før_ jeg bestilte og bytta pærer. Siter 2004 VW Passat Highline, 1,9TDi, 4Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet September 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 Da har jeg byttet ut både pærer og ballast på begge lamper, og alt funker som det skal. Gadd ikke å feilsøke, bare bytta alt. Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marbrae Skrevet November 7, 2011 Rapporter Share Skrevet November 7, 2011 Hvor kjøpes nye ballaster uten at man blir tatt i baken av Møller..... Er det samme kontakter på alle ballaster også de man finner på e-bay? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 7, 2011 Rapporter Share Skrevet November 7, 2011 Biltema selger hvis du vil ha billig, men jeg kan ikke si noe om kvaliteten da jeg aldri har prøvd disse. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet November 7, 2011 Rapporter Share Skrevet November 7, 2011 (endret) Det er jo ikke annet enn naturlig at begge pærene ryker omtrent samtidig hvis de er like gamle. De har jo lyst like mye :) Ikke egentlig. Hørt om planned obsolescence? Dette gjelder stort sett alt i hele verden, men spesielt lyspærer. Det går ut på at produsenter korter ned levetiden på noe, ved å legge inn svakheter. Det å legge inn svakheter er ofte vanskeligere å få nøyaktig enn å gjøre noe 100%, derfor lever like pærer, av samme produsent og til samme pris, helt forskjellig. Har f.eks. her jeg sitter nå 5 dioder over mitt hode. Alle kjøpt samtidig, av samme leverandør og til samme pris (kjøpt på min egen jobb, så levert til oss samtidig, altså alle av samme parti). 3 av disse diodene er døde, første gikk for 1 år siden, andre like etter og 3. for en mnd siden. Det står altså igjen 2 og lyser. Dette viser at 5 -helt like- produkter, egentlig er ganske forskjellig. Derfor er det (dessverre) ikke naturlig at lyspærer går samtidig. Det er tross alt ganske uvanlig at begge frontlyktene ryker samtidig, siden den innlagte "feilen" slår inn forskjellig. ... Vet ikke hvorfor jeg nettopp skrev alt dette. Er vel en blanding av alkohol, lite søvn og misnøye over den kapitalistiske verden vi lever i. Takk for meg og god natt! Endret November 7, 2011 av BaardI Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Hvor kjøpes nye ballaster uten at man blir tatt i baken av Møller..... Er det samme kontakter på alle ballaster også de man finner på e-bay? Jeg kjøpte alt hos Dybvik Trading, og betalte 2116,- inkl moms og frakt for 2 pærer og 2 ballaster med alle kabler. Ikke så halvgæli pris egentlig. Alle kontakter passet rett på. Eneste var at jeg måtte modifisere holderen til ballasten litt først, men ikke noen store greier. Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg