RuuDpus Skrevet September 20, 2011 Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 Hei! Har en Opel Corsa 1,4L, 97modell. Når det har regna om natta, fusker den helt brutalt frem til motoren er varm, og den er ganske vanskelig å få start på... Dette skjer uavhengig av om den er nesten tom for bensin eller full... Jeg er redd den vil oppføre seg likt om vinteren når det blir kaldt, uten om jeg har noen anelse om det vil skje(har ikke hatt den på vinterstid før)... Har dere noen formening om hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 21, 2011 Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 Trolig tenningsproblemer; gjerne en liten sprekk (nesten usynlig) i coil eller fordelerlokk. Når motoren er blitt varm og går OK, kan du ta en spruteflaske med vann og spraye litt på fordeler og coil. Om motoren stopper tvert har du funnet feilen. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 Takk! Jeg skal teste dette i morgen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Var innom fadern i dag som skulle vise meg hvor jeg fant coilen og fordelerlokket for å teste, og når vi åpna panseret sa han at det var elektronisk tenning, så da var ikke de delene på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Da har du ikke fordeler og pluggledninger, men du har coiler. De sitter rett på tennpluggene. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Hmmm... Vil det si at hvis jeg bytter plugger, så vil coilene byttes? Det går noen gummiledninger fra toppen av pluggene og inn i en boks ca 30 cm unna... Sorry for dumme spørsmål, har are 0 peil :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 De boksen som pluggledningene går til er nok Coil'en. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 bytt pluggkabler så er det løst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Bwana, da får jeg prøve å helle vann på den :) Turbopow, er det sånne? http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Motor/Tenningssystem-og-motorstyring/Opel/Corsa/57179-TENNINGSKABELSETT-OPEL/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg