Gå til innhold

kickerpower; Honda Accord CB3 1991 2,2 VTEC Prosjekt

Ranger emnet


kickerpower

Anbefalte innlegg

haha, d skal jeg huske på når jeg er ute og triller neste gang=)

 

Gjør det. Bare pass på så du ikke kjører av så, for vinkelen du har på kameraet på bildet over var helt perfekt!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, det stopped ikke her da=)

Har kjøpt inn:

H-profil råder

Euro R stempel (11,6:1)

0,14" tykk toppakning.

Nippon Racing stempel ringer.

Brian Crower stage 2 kammer.

SkunkWorks justerbare kamdrev

Supertech dobble ventilfjærer og "retainere"

Ostrich 2,0 emulator (datasprut)

Moates hulog extreme datalogging

Fjo racing bredbåndslambda

Nye oem pakninger osv til hele motoren.

King råde/veiv lager

HighEnd Motors tri-y eksos manifold.

68mm gasspjeld.

"hval penis" carbon innsug

også tenkte jeg og og

porte innsug og eksos kanaler litt.

 

regner med effekt på noe rundt 240 hjulhester...

 

kommer bilder i massevis=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig nødvendig å bytte både råder og stempler for en slik effekt? Veit det blir mye mer i denne motoren enn originalt, men så lenge du holder deg unna turbo så vil jo ikke deler i motoren utsettes for så "hardt vær" som den ville gjort med turbo.

 

Det er morro å se at det er flere som bygger på sugemotor. Dette er noe som virkelig sjarmerer meg i senk. (Nei, jeg havner ikke til sengs med deg av den grunn) :P

 

Gleder meg til bildene kommer av delene når dem kommer i hus. Regner ikke med det blir så mye i dag, da dette er dagen for familie, god mat, kjærlighet og omtanke. Spesielt for alle barn, for dem som har det.

 

God jul og gott nyttår!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, slike tilbakemeldinger setter jeg virkelig pris på. Synes sugetrim er veien og gå, turbo er rett og slett for vanlig for meg, og lyden av en godt trimmet sugemotor....vel...=P Angående råder så er det med tanke på turtall rett og slett, viss det finnes effekt og hente er ikke 11000rpm et tall og forakte=) Stempel øker komp. fra 10,6:1 til 11,6:1 så er det er bare for og få mer ut av kammene=)

 

Men du har helt rett, nå er det ikke tid for slikt, men et par bilder kan jeg jo legge ut=)

 

GOD JUL OG GODT NYTTÅR JA=)

 

PICT0845.jpg

PICT0844.jpg

PICT0843.jpg

PICT0842.jpg

PICT0841.jpg

PICT0840.jpg

PICT0839.jpg

PICT0838.jpg

PICT0837.jpg

PICT0828.jpg

PICT0827.jpg

Endret av kickerpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, slike tilbakemeldinger setter jeg virkelig pris på.

Skulle bare mangle, når man ser hva du har i planene ;)

Synes sugetrim er veien og gå, turbo er rett og slett for vanlig for meg, og lyden av en godt trimmet sugemotor

Er helt enig. Det er som dem sier: "Alle kan trimme med turbo, men sugetrim er en kunst!" Som du ser i alle innleggene mine så ser man jo hva slags trimming jeg selv har valgt ;)

 

Angående råder så er det med tanke på turtall rett og slett, viss det finnes effekt og hente er ikke 11000 et tall og forakte=) Stempel øker komp. fra 10,6:1 så er det er bare for og få mer ut av kammene=)

 

Men vil ikke kompresjonen øke med porting av toppen? Eller er det ikke forbrenningskammere i toppen kanskje? Har ikke sett på toppene til disse bilene, så det er derfor jeg spør så fælt. Så klart vil kammene fungere mye bedre med en portet topp i tillegg. Sånn har det alltid vært og det vil alltid være på denne måten. Porting av topp er vel den billigste måten å trimme på, med tanke på pris kontra hester for jobben. Men alikevel, en motor med portet topp og original kam kan i mange tilfeller minnes en person med astma eller røykelunger. Portet topp og kam hører like mye sammen som hånd i hanske ;)

 

Edit: Litt tungvindt å måtte klikke på di små bildene for å få dem større :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle, når man ser hva du har i planene ;)

 

Er helt enig. Det er som dem sier: "Alle kan trimme med turbo, men sugetrim er en kunst!" Som du ser i alle innleggene mine så ser man jo hva slags trimming jeg selv har valgt ;)

 

 

 

Men vil ikke kompresjonen øke med porting av toppen? Eller er det ikke forbrenningskammere i toppen kanskje? Har ikke sett på toppene til disse bilene, så det er derfor jeg spør så fælt. Så klart vil kammene fungere mye bedre med en portet topp i tillegg. Sånn har det alltid vært og det vil alltid være på denne måten. Porting av topp er vel den billigste måten å trimme på, med tanke på pris kontra hester for jobben. Men alikevel, en motor med portet topp og original kam kan i mange tilfeller minnes en person med astma eller røykelunger. Portet topp og kam hører like mye sammen som hånd i hanske ;)

 

Edit: Litt tungvindt å måtte klikke på di små bildene for å få dem større :P

 

Det har du helt rett i=) Men ved porting av innsug og eksos er det kun "flow" som endres og gjør toppen mer effektiv, det som vil påvirke komp. på toppen må være og endre forbrennings kammeret, planing eller tynnere toppakning (i mitt tilfelle, veeldig tynn) er forbrenningskammer i toppen ja, den er utformet som en "HEMI" motor. Men som du sier porting og større kam hører sammen perfekt, åpne opp toppen litt=) har fiksa bilder=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da er jeg mer med. Trodde du skulle porte toppen også jeg, og ikke bare innsug og eksos. Det er da klart det ikke blir noe høyere kompresjon i motoren, bare bedre flow. Det sier seg jo selv ;)

 

Blir spennende å følge med her etter hvert som det blir montert slike pornografiske deler til bilen.

Nå ble julekvelden reddet, etter å ha fått sett slike bilder :D

 

Tusen takk for hjelpen :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit prosjekt om sugetrim er ikkje filla verdt utan video. SÅ DET SÅ. Så få i gong kameraet så vi får høyre. Desse motorane på høgt turtal er ein symfoni å høyre på. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Papi. Få opp en video av original motor nå og en trimmet motor litt senere, så vi kan høre forskjellen ;)

Dette er viktig for oss motorhuer og samtidig så gjør dette noe med kroppen våres som ikke kan beskrives. Det er omtrent som å være nyforelska, bare at dette er en lyd og følelse vi kan få høre og oppleve hver eneste dag ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmh... så det er sugetrim det må satses på for å få deg til sengs asså.. :P

 

Du skulle bare visst :P

Hadde jeg møtt ei dame med sansen for bil, bra utseende, snill, hjerte av gull og samtidig driver med sugetrim (turbotrimming også for den sak skyld) så hadde hun fått beskjed om å flytte inn med en gang om hun ville eller ikke :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bare visst :P

Hadde jeg møtt ei dame med sansen for bil, bra utseende, snill, hjerte av gull og samtidig driver med sugetrim (turbotrimming også for den sak skyld) så hadde hun fått beskjed om å flytte inn med en gang om hun ville eller ikke :P

 

Du er bra kravstor! Sålenge dama mi ikke liker bmw så er jeg fornøyd :)

 

Meen back to topic, hvordan blir det for clutchen når du skal ha så mye ekstra hester? :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bra kravstor!

Neida. Er nok ikke så kravstor, men hadde vært fint å finne ei jente med ett hjerte av gull og som har bilinteresse. Ja, hun burde også være selvstendig og ikke utnytte andre personer for penger ;)

 

hvordan blir det for clutchen når du skal ha så mye ekstra hester? :P

 

Forsterket clutch? :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Er nok ikke så kravstor, men hadde vært fint å finne ei jente med ett hjerte av gull og som har bilinteresse. Ja, hun burde også være selvstendig og ikke utnytte andre personer for penger ;)

 

 

 

Forsterket clutch? :P

 

 

 

Hehe, ett godt bilinteressert hjerte er vi glad i vet du :-)

 

Må nesten ha skikkelig clutch ja:-)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår