opelfrelst Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Var ute og lufta bilen i går og brått så kutta bilen. Fikk trilla inn på en avkjøring og prøvde å starte men er død. Bensnpumpa går og gir bensin men har ikke gnist på plugg. Har den typen med forgasser(monojetronic). Prøvde en annen coil men like død. Tok diagnose og fikk beskjed om Følgende. Nr1 Hall effect sensor No signal. Nr2 Hall effect sensor- Short to B+(G40). Eneste hallsensor denne bilen har er den som sitter i fordeleren så jeg bytta ut fordeleren fra en bil jeg akkurat har kjørt så denne vet jeg funker men like død. På fordeleren så er det 3 ledninger og 2 er det strøm på med tenninga på men den 3(brun/gul) er det ikke noe liv i og den går opp til forgasser og inn på en kontakt med stor svart boks. Noen tips her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Den tredje ledningen fra hallgiveren er triggerpulser ut, går til tenningsmodulen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg