Gå til innhold

Mistet lappen, INGEN beviser

Ranger emnet


Shibbs

Anbefalte innlegg

Hei.

Førerkortet mitt ble beslaglagt av politiet Pga mistanke på brudd av vegtrafikklovens paragraf 3. Det som skjedde var:

Vi var ca 60 biler samlet på en stor parkeringsplass. Det ble burnet/svidd gummi midt på plassen av fler biler men ikke av meg. Etter å ha vært der i en 20 minutters tid så satt jeg meg i bilen for å si hade å dra. Det var da en bil midt på plassen som spant med hjulene så det lå relativt mye røyk i lufta. Når denne personen ga seg benyttet jeg anledningen til å kjøre rolig over plassen fra ene enden til den andre. Idet jeg er nesten over på andre siden kommer politiet opp på plassen å de beslagleggere førerkrtet mitt. Retten ga politiet rett til å holde førerkortet mitt beslaglagt inntil 3.mnd med mindre saken var avgjort.

 

Jeg har også nå fått forelegg fra politiet hvor de vil ha inndratt førerkortet mitt i 3.mnd og 6.000kr i bot pluss at jeg må ta oppkjøring og teoriprøve på nytt.

 

Grunnlaget de gir er at det lå røyk i lufta og jeg var eneste bil i bevegelse.

Har dere no tips til hva jeg kan gjøre? Vedtok ikke forelegget, men politiet har gitt meg beskjed om at det mest sannsynlig ikke blir no rettsak før rundt nyttår.

 

Legg gjerne inn paragrafer/artikler e.l som kan hjelpe.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig at dette ikke er første gang, men jeg har hatt lange samtaler med politiet ang det her, og har ikke hatt en eneste anmerkning på over 1 år. jeg har også tatt med dette i forklaringen min, og ja jeg er i bilmiljøet og vanker med fler som grisekjører, men denne gangen var det altså ikke meg.

 

å selvom jeg har blitt tatt X antall ganger før, så skal vel det gjelde mer i straffeutmålingen og ikke i selve skyldsspørsmålet? det fins ingen beviser, politiet har ikke sett noen sladde.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den som fører sin egen sak har en tåpe til advokat" er jo et litt sant uttryk, men det er jo også kjedelig å bruke penger på advokat om du ikke har rett til det. Men er du helt sikker på at du ikke har rett på advokat fra det offentlige?

 

Greit nok at man ved vanlig bøtestraff vanligvis ikke har rett på det, men her er det jo også noen unntak. Uten at jeg er noen ekspert bør jo unntaket som sier at man har krav på offentlig forsvarer ved rettighetstap her være aktuelt.

 

Har du prøvd å ta kontakt med en advokat for å høre? Å få han til å sjekke opp det for deg bør ikke koste stort, og kan jo være verdt det!

 

Evt. så bør du sjekke alt av forsikringsavtaler og organisasjonsmedlemskap i tilfelle de har noen klasuler som gir deg rett på juridisk hjelp.

Endret av mundus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du begynne å etterlyse vitner som kan bekrefte at det ikke var du som "burna"! ;)

Det bør jo være en smal sak for trådstarter, siden han i startinnlegget skriver at det var ca 60 biler på parkeringsplassen. Røyken lå sikkert tjukt, men noen må jo ha sett hvem det var og ikke var som burna.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår