mazdarx Skrevet August 31, 2011 Rapporter Share Skrevet August 31, 2011 Hei.. Har veldig lyst på ny bil men det er mye som må klaffe sammen.. Er det lurt for unge og kjøpe seg NY bil?? Har inderlig lyst på en unik mazda rx8 til ca 320K kr.. Men så er det også forskjellige låne utvalger osv.. håper på gode svar og tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet August 31, 2011 Rapporter Share Skrevet August 31, 2011 Norge er et fritt land, så du kan bruke pengene dine på hva du vil. Anbefaler bil med dieselmotor. De nye common rail-motorene drar kraftfullt helt fra tomgang. Slipper de slitsomme japanske symaskinmotorene. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Tipper diesel ikke er aktuelt hvis det er en RX8 han vurderer :) Du har også mulighet for lån med restverdi, hvor man kan få til gode avtaler, men ikke alltid. Da betaler man gjerne en del av bilen kontant og det som lånes betales for det meste med renter, slik at månedlige utgifter ikke blir så høye. Da må man derimot tenke på at man heller ikke betaler særlig mye ned på lånet, så når bilen skal selges og lånet innfris er det ikke mye igjen.. Altså ikke måten å gjøre det på om du vil spare deg opp til en egenandel til bil senere. 320' er jo fryktelig mye penger for en som er ung, men kommer jo an på jobb/lønn, boforhold, gjeldsforhold.. Selv har jeg spart opp over tid og har først i "voksen" alder kunne kjøpe litt "grommere" biler. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Salgsprisen på ny bil faller drastisk samtidig som må betale renter på lånet. Så nei det er verken fornuftig eller økonomisk. Men det viste du vell allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Selv har jeg spart opp over tid og har først i "voksen" alder kunne kjøpe litt "grommere" biler. Fornuftig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdarx Skrevet September 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Hvilken grense ville dere sette op for de unge da? under 100k? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 definitivt! Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Det finnes vel ingen fast grense!! Har ein f.eks. 5 millioner på bok, er jo ein rx8 til 320t ingenting. Men viss ein må låne penger og fortsatt går på skole, er det ikkje so fornuftigt å kjøpe ein rx8. Hugs at service, dekk, forsikring, drivstoff osv, må påberegnes. So skal ein leve og. Ikkje berre tenke på eit ein ikkje kan gå på fest, ikkje bli med på ferietur osv, fordi ein må betale på billånet. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 jeg kjøpte en 83 mod Plymouth Gran Fury for dimmepengene og sparing. V8`n slukte bensin og ikke minst penger for deler. Det var veldig gøyt til tider og ikke fullt så artig når kontoen nærmet seg 2-3 sifret beløp en uke etter lønning.. Med en ny bil så kommer også utgifter til omreg ( jævlig dyr pga splitter ny bil ) , årsavgift, forsikring ( skyhøy pga ung alder) , ikke minst man BØR følge service.intervallene på en ny bil. Dette kommer jo fort opp i 5000-10.000 pr service. Dette er jo et must om du har planer å selge den om noen år. Kort fortalt, det GÅR AN om man vil! Men regn med pengene fyker vekk hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Hvilken grense ville dere sette op for de unge da? under 100k? Vis dette er din første bil ville jeg brukt minimalt med penger. Kjøp en billig bil, lær og feil med den. Senere går det jo ann og legge litt mere penger i det. Men det er som sakt min mening ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Jepp, enig med de andre her. Lurt å være fornuftig selv om man gjerne vil ha noe gromt så fort som mulig :) Jeg startet med en Fiesta -78 til 4.500,-. Flott bil med helt naturlig klimaanlegg. Trengte ikke engang ha luftdysene åpne for å få frisk luft i bilen, det kom inn gjennom ene døra og den halvtette, ettermonterte takluka. At dørhåndtak manglet på innsiden av passasjerdøra var en fillesak så lenge den hadde 1000-metere. Men, men, den gikk og gikk, riktignok ikke så fort med 1,1 liter og 50 hk en gang i tiden. Da jeg var 25 kjøpte jeg den første halvgromme bilen, en Seat Ibiza Cupra. Da hadde jeg et ufornuftig lån med restverdi (etter å ha betalt en del jeg hadde som egenkapital). Moro var det, og siste sjansen til å ha en liten, morsom bil :) Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 (endret) Kjøp den bilen du har råd til. Du er nok enda såpass ung at du klarer å spare opp etc til større investeringer senere i livet. Husk at et bilkjøp også involverer ikke bare bil men, forsikring, vedlikehold etc...... ------------------Fiction! Eller gjør som meg, jobb, jobb, jobb.Kjøp bil, selg, kjøp bil, selg og alltid videre opp et hakk, og når du finner "drømmebilen" så har du et greit forhold til banken og fikser et lån på "no-time"! Men alt dette gikk bra i de glade 80-åra..... :D Endret September 1, 2011 av Viking067 Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg