Gå til innhold

Tips and tricks til a6en min.

Ranger emnet


Stian Andre

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker :)

Jeg kjører Weitec fjærer og dempere, som senker 60/40, og det er STIVT :) Kjekkere å kjøre a6en gjennom svingete veier, en S6en, pga den ligger bedre på veien :p Jeg kjøpte 60/40 settet på senk.no , men ser at det selges ikke der lengre..

 

Åja, ja har vert inne der å sett, men fant ikke noe jeg heller. Såg på tråden om bilen din, å det siste du skrev var att du skulle selge den, har du det?

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp det senkesettet! Kjøp noe som er 60/40 eller 60/35.. Da blir bilen mer "flat" ellers får du stance (Omvendt stuk).. Ok det er ikke noe pent :P

 

Nei såg det var ikke til min bil heller. siden jeg har 96 mod. Noen forslag om hvor jeg skal finne senkesett til bilen min da? kunne helst tenkt meg 60/40. Men var litt vanskeligt å finne der ute.

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ja har vert inne der å sett, men fant ikke noe jeg heller. Såg på tråden om bilen din, å det siste du skrev var att du skulle selge den, har du det?

 

Nei, har ikke solgt den enda :p står og venter på hjulstillingskontroll og bytte av ytre drivledd! Er det sedan eller avant du har?

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg da tro, send en prisforespørsel til info@veloxmotor.com

 

Når det gjelder sentrallåsen så prøv også å låse/låse opp med nøkkel de gangene den ikke fungerer. Om ikke dette heller fungerer så er det dårlig kontakt ett eller annet sted, da så sant pumpen ikke går. Legger med tegninger over systemet på din bil.

 

SentrallsA6C4.jpg

SentrallsA6C42.jpg

 

Nå i sted sluttet den og virke igjen, og kupe lyset har ikke virket på dørene heller. Men så dro jeg frem vakumboksen, og ga den ett lite dunk, da virket den igjen + kupe lyset virker som det skal med forsinkelser og hele pakka. Muligens jeg burde bytte vakum boksen om den slutter å virke igjen da?

 

Ett spørsmål til. Jeg har obd-2 feilkode leser. Vett du om jeg kan bruke den på denne bilen, og evnt hvor er kontakten? Jeg har ett motor lys som lyser i ca 1 minutt etter oppstart, så hadde vert greit og finne ut hva det er, og evnt om det er noe annet og :)

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne skumgummien rundt vakuumpumpen og se om du finner en løs kontakt e.l.

 

Ang. OBD. Du har vel 2x2-kontakt på din bil slik som på bildet under. For at feilkodeleseren skal fungere så må det være ledninger i alle de fire pinnene i de to pluggene. Du må også ha overgang fra 2x2 til OBD2. Om ikke kan du lese ut feilkodene vha "engine fault"-lyset i instrumentpanelet. Pluggene er plassert i reléboksen under panseret.

KE3-Jetronic2.jpg

 

 

Jeg har laget en tråd for hvordan lese ut feilkoder på OBD1

 

Er også mye annet kjekt (DIY) for Audi HER.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne skumgummien rundt vakuumpumpen og se om du finner en løs kontakt e.l.

 

Ang. OBD. Du har vel 2x2-kontakt på din bil slik som på bildet under. For at feilkodeleseren skal fungere så må det være ledninger i alle de fire pinnene i de to pluggene. Du må også ha overgang fra 2x2 til OBD2. Om ikke kan du lese ut feilkodene vha "engine fault"-lyset i instrumentpanelet. Pluggene er plassert i reléboksen under panseret.

KE3-Jetronic2.jpg

 

 

Jeg har laget en tråd for hvordan lese ut feilkoder på OBD1

 

Er også mye annet kjekt (DIY) for Audi HER.

 

Ja stemmer, så de kontaktene i sted, men hvor får man tak i en sånn kobling da?

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår