Gå til innhold

Tips and tricks til a6en min.

Ranger emnet


Stian Andre

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå kjøpt meg en audi a6 2.6 v6 avant 1996 mod.

 

Det som er att jeg synnes di er litt høge, å vil helst ha justerbart senkesett. Men de som jeg finner er veldig dyre, men også er jeg noen ganger usikker på om de passer på min. Så er det noen som vett om noen som ikke koster 10000 kr å passer til min?

 

Også evnt front lykter kunne jeg tenkt meg vis noen vett om noen sider de selger dette på?

 

Muligens chip kunne jeg tenkt meg, men er ikke lett å finne på nettet til denne motoren.

 

og i tilegg, så sliter jeg med sentralåsen. Den virker bare avog til. Somregel ikke, men av og til slår den inn. Noen som vett hva dette skylles? kan det være vakumpumpa som tuller? eller kan det ha noe å si om det er hull i en slange eller noe?

 

Hvis noen har noen tips og tricks om hva jeg kan gjøre med bilen for og få den enda tøffere så hadde dette vert kjempe:) Tenkte å få senket den, få tak i audi 100 tåkelys (vil disse passe inn i fangeren hvis jeg skjærer hull til de?) , sportsgrill, sportsfilter, effektanlegg, sotede vinduer, s6 ratt, muligens skinn interiør om jeg kommer over det til en billig peng, og felger skal jeg ha. Har jeg glemt noe nå så hyl ut:)

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er litt senkesett her, Parts and retards, dog ikke justerbare. Ellers har de mye senkesett på NBS

 

ang. sentrallåsen høres det ut som dårlig kontakt eller defekt mikrobryter i dørlåsen. Er det likt uansett hvilken dør du prøver å låse. Hull i slanger kan lage problemer, men da skal du høre at pumpen går.

 

Tåkelys fra 100 C4 passer ikke inn uten videre da du mangler innfestningen i støtfangeren.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt senkesett her, Parts and retards, dog ikke justerbare. Ellers har de mye senkesett på NBS

 

ang. sentrallåsen høres det ut som dårlig kontakt eller defekt mikrobryter i dørlåsen. Er det likt uansett hvilken dør du prøver å låse. Hull i slanger kan lage problemer, men da skal du høre at pumpen går.

 

Tåkelys fra 100 C4 passer ikke inn uten videre da du mangler innfestningen i støtfangeren.

 

Åja ok, rart det er så lite av senkesett og div til disse bilene ettersom de er ganske populære enda.

Sentralåsen virke ikke på noen av dørene, og jeg har fjernkontroll, men når de virker så virker de på alle dørene og på kontrollen, men når det ikke virker så virker det ikke på noen av de. Har strengt tatt ikke sett så mye på det, men tenkte jeg kunne høre om det var noe typisk audi eller noe før jeg prøver alt. Sentrallås pumpen er den som ligger der noen a6er har batteriet under baksetet? bare sånn jeg ikke tar helt feil?

 

Nei reinte ikke med att det var fester til de, men vis passformen rundt er lik og det ikke er noe hulrom under eller buen på siden eller noe, så skal jeg altids få de festet:)

 

Takker for svar:)

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er så lite utvalg i coilovers er at hele fjørbeinet må bygges om, derfor er det mer senkefjærer å velge mellom. Og når du sier det er populære biler enda, sammenlignet med hva? hvor mange ungdommer ser du i en a6, forhold til en a4, evt. en hakket nyere a6? :p

 

Og ang. tåkelys, så er det mulig, been there, done that ;)

IMG_8131sladdet.jpg

Bildet er forresten tatt på Sola flyplass :p

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok. Nei trodde helst audi 100 og a6 c4 var ganske populære ungdomsbiler. Men bilen vil vel i utgangspuntet ikke bli så veldi stiv vis jeg kun kjøper fjører?

Ja tenkte meg helst det var på sola ettersom det var ved siden av en flyplass og du bor i sandnes:) Sykt fine din bil ivertfall:) Hvilken senking e det du har på den?

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velox Motor (Førresfjorden).

 

Ok, vett du om det er mulig for og bestille derfra?

 

Var foresten ute nå for og hørre om pumpa svev når jeg skulle låse den, men nå virket det igjen, så jeg får vente til det ikke virker igjen. Men om pumpa ikke skulle svive, noe forslag til hva det skulle være da? Ett rele muligens som kutter av og til?

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg da tro, send en prisforespørsel til info@veloxmotor.com

 

Når det gjelder sentrallåsen så prøv også å låse/låse opp med nøkkel de gangene den ikke fungerer. Om ikke dette heller fungerer så er det dårlig kontakt ett eller annet sted, da så sant pumpen ikke går. Legger med tegninger over systemet på din bil.

 

SentrallsA6C4.jpg

SentrallsA6C42.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Jeg kjører Weitec fjærer og dempere, som senker 60/40, og det er STIVT :) Kjekkere å kjøre a6en gjennom svingete veier, en S6en, pga den ligger bedre på veien :p Jeg kjøpte 60/40 settet på senk.no , men ser at det selges ikke der lengre..

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår