matros72 Skrevet August 18, 2011 Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 Kupelyse i min audi a6 c4 fungerer ikke når jeg åpner dørene,ikke på noen dører,så brytere er vel å utelukke. Det skal også tennes når jeg låser opp bilen med fjærnkontrollen til alarmen,men dette fungerer heller ikke. Men når jeg stopper motoren etter kjøretur,og tar ut nøkkelen,ja så slår det seg på som det skal gjøre..Noen forslag hær? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 18, 2011 Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 Hmmm.... Hadde liknende symtomer før, men da lyste det ikke når jeg tok ut nøkkelen. Og da var det hele vakuumpumpen til sentrallåsen som måtte byttes. Heldigvis hadde jeg en fra delebilen som virket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 så kupelysene ble i orden når du skiftet vacum pumpen? Nå tviler jeg på at det er vacum pumpen som er feilen på min bil,da låsing å åpning fungerer som det skal. Er kun at der hersens kupelysene ikke kommer på når dem skal.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 18, 2011 Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 Ja, jeg skjønner, men det ligger et relé i den boksen som er koblet til kupélyset. Derfor tenkte jeg at det reléet har tatt kvelden ;) hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 åja så det ligger et rele i den vacum pumpen/boksen? Da kan jo selvsakt feilen ligge der. dette må jeg få sjekket,ligger vel under baksete den da eller? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 18, 2011 Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 Yep! På høyre side bak, ved batteriet (om du har batteriet under baksetet). Du kan høre reléet veldig godt om du tar ut baksetet, og tar pumpen ut av gummibeskyttelsen. Sitt inni bilen, lås, lås opp, åpne dører, sett inn nøklene i tenninga, dra ut nøkkelen igjen etc. du skal høre det klikke ved hver handling omtrendt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 Kjempegreier! Ja batteriet står under baksetet på høyresiden,så da skal jeg finne boksen å få den sjekket..Takker for godt svar:-) Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 19, 2011 Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 Det er denne boksen: Og den ligger i en firkantet, grå, skumgummi beskyttelse.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Nå har jeg sett under baksetet for å finne den vakumpumpa,men der finnes ingen pumpe under der. Så da ligger vel pumpa et annet sted på a6,i forhold til 100,men hvor?? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Da er jeg ikke sikker :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torpern80 Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Den skal ligge under baksetet, på høyre side, gjemt inne i skumgummien (lett å overse) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torpern80 Skrevet September 30, 2011 Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 Fikset akkurat vakumpumpa på min egen A6. Åpnet den opp, og fant flere vaklete loddinger på printkortet. Dette kan en gjøre selv, gratis, eller få et hvilket som helst elektroverksted til å gjøre for et par hundrelapper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 30, 2011 Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 torpern80, vi vil ha bilder :) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/283399-sentrallasproblemer-audi-a6-2-6-1996-a.html#post2853951 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torpern80 Skrevet September 30, 2011 Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 (endret) Skal prøve å få til det! Fant relèr i en webshop, hvis de skulle være defekte (sitter på printkort, og kan ikke kjøpes hos Møller): http://www.hinkel-elektronik.com/shop/8126.html for dem som vil fikse pumpe/kupelysrelèr selv! Eller overhalte pumper (med to års garanti) til spottpris:) http://www.digakom.com/details.php?TYP_SORT=A&row=4A0%20862%20257%20A Endret Oktober 8, 2011 av torpern80 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torpern80 Skrevet September 30, 2011 Rapporter Share Skrevet September 30, 2011 (endret) Relèt som har dårligst lodding Dårlige loddepunkter på printet (oppdages ofte ved at det er brist i form av en sirkel i loddepunktet) Åpning av pumpa Endret Oktober 2, 2011 av torpern80 Bildevisning i innlegget. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg