JGHines Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 (endret) Hei, driver på å reparerer/undersøke div. småplukk på min nye Audi 100. Ett av problemene er ABS-lampen, som lyser. Når jeg derimot trykker på ABS-knappen slutter lampen å lyse. Lampen slutter også å lyse om jeg sperrer diffen bake. Dette er vel ikke helt normalt? Endret Mai 26, 2012 av JGHines Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 ABS aus betyr at ABSen er av. Den kan slåes på og av med bryteren. Normalt skal den være på når motor startes, så om den står av da så er det, såvidt jeg vet, ikke normalt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet August 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 Nei, det virker som om hele opplegget er omvendt hos meg. Testet nettopp på grusveg, og hadde ikke ABS med lampa av eller på. Hvordan begynner man å feilsøke noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 Er sikkert noe galt med ABS-en din. Begynn med å sjekke sensorer og sikring til ABS. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Hei, tar opp denne tråden fra graven igjen. Sikring til ABS (den som sitter på rele nede ved clutch) er ok. Sensorene har jeg ikke fått sjekket enda, men de kan ohmes slik jeg forstår det? Det må vel nødvendigvis være kabelbrudd som er feilen, siden lampen lyser før jeg i det hele tatt får bevegd på hjulene. Ellers er det kanskje mulig at den berømte elektronikkdelen av ABS-pumpen har tatt kvelden? Har byttet ABS-hjernen under baksetene uten hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 27, 2012 Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Sensorene kan ohmes ja, rundt 1-1.2 kohm hver. En diagnose hadde heller ikke vært feil ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Har prøvd diagnose via led, hvilket ga meg 4444, er det mulig å ta ut diagnose direkte på ABS-systemet? Jeg går ut ifra at jeg får tak i sensorene på kontakten inn til ABS-sentralen under baksetet, slik at jeg får ohmet sensorene uten å løfte på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 27, 2012 Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Skjema over dette Quattro73 - ABS wiring, går ikke god for at alt stemmer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet April 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2012 Nei, var litt feil i forhold til klemmenr, men kabelfarge stemte, så fikk ohmet sensorene. Tre lå rundt 1kOhm, mens høyre framme var oppe på 160kOhm. Går ut ifra at dette er unormalt og at alt blir i skjønneste orden når jeg skifter denne. Er det mye arbeid å skifte ABS-sensor, og hvor sitter kontakten til sensoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 30, 2012 Rapporter Share Skrevet April 30, 2012 Sensoren sitter på baksiden av spindelen, kontakten er normalt veldig lett synslig, husker ikke hvordan det er på C4 desverre, men følg ledningen så ser du den :) Sensoren kan være vrien å få ut, men bruk no rustløser av noe slag og prøv å lirk den ut med en tang. Skulle den knekke er det fram med drillen og ett bor :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Da har jeg fått orden på ABSen. Det kan dog nevnes at sensoren var helt i orden, problemet var bilens tidligere eier. Tydeligvis har han ikke syntes at ABS er noe særlig, og like godt koblet ut hele kontakten på pumpen framme i motorrommet. Når jeg koblet denne i igjen ble det bare velstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg